י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כוס ישועות אשא

קשר ייחודי: האדמו"ר בירך על הגביע ששוחזר

מאות חסידי לעלוב שהשתתפו בהכנסת ספר תורה לבית המדרש בצפת, חזו בעת ברכת המזון כשהאדמו"ר מברך על גביע מיוחד. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא של הגביע המיוחד שראשי ישיבות סירבו לברך עליו תחת חופות

קשר ייחודי: האדמו"ר בירך על הגביע ששוחזר
הרבי מלעלוב והגביע העתיק ששוחזר צילום: אלימלך גרסטל

משתתפי הכנסת ספר תורה שנערכה אתמול (ראשון) לבית המדרש לעלוב בצפת בראשות כ"ק האדמו"רים מלעלוב הבחינו בגביע מיוחד בידיו של האדמו"ר מלעלוב בעת שבירך ברכת המזון, וביקשו להבין מה טיבו של גביע זה. עד מהרה התברר שהגביע בעל קשר ייחודי ליום זה.

היום (י"ג טבת) הוא יומא דהילולא של הרה"ק רבי משה מלעלוב זי"ע, שהסתלק לפני מאה ושבעים שנה בדיוק בשנת תרי"א. הרה"ק רבי משה היה מגדולי האדמו"רים בפולין ובערוב ימיו גמלה בליבו ההחלטה לעלות לארץ הקודש ולהיאחז בה כשהוא עולה בראש שיירה גדולה של חסידים ובראשם בניו ובני משפחותיהם.

במהלך מסעו לארץ הקודש, עבר רבי משה בין ערי ועיירות פולין כשהוא נפרד מאלפי חסידיו ומעריציו. במהלך אותו מסע פגש בו אחיינו הרה"ק רבי נתן דוד משידלובצה זי"ע (אבי שושלת ביאלא) והעניק לו גביע ייחודי מכסף עליו מופיע חתימתו בחריטה. הרה"ק רבי משה צרר את הגביע בין חפציו והוא עלה עימו ארצה. 

שבעים וארבעה ימים היה רבי משה בארץ הקודש עד שהסתלק ביום י"ג טבת ונקבר בהר הזיתים בסמוך לקבר זכריה הנביא (לפני כשישים שנה חרשה משלחת ארכיאולוגית בחסות הירדנים את השטח ואו אז נעלם קברו ולא ידע איש את קבורתו), ואילו הגביע הייחודי עבר לבנו הרה"ק רבי יצחק דוד ומשם עבר בירושה לצאצאיו בני משפחת ברנשטיין מירושלים המחזיקים בו עד היום ומוציאים אותו מדי פעם לשימוש בזמנים מיוחדים ובשמחות שונות.

כאן הסיפור לא מסתיים. ל'בחדרי חרדים' נודע כי לפני כשנה נערך מ'צינג בחצר הקודש לעלוב לטובת מפעלי הצדקה ובתי המדרש של החסידות, למתרימים בסכומים גבוהים במיוחד הובטח שי מיוחד - גביע בדמות הגביע של רבי משה מלעלוב שיוענק להם עם חתימתו של האדמו"ר מלעלוב שליט"א.

המצ'ינג רשם הצלחה ומארגניו יצאו במבצע מיוחד של ייצור הגביעים למתרימים בדוגמת אותו גביע. עם זאת מאחר שבגביע המקורי ישנו שיעור קטן - עד כדי כך שבמקרים מסוימים אירע שראשי ישיבות ליטאיים סירבו לברך עליו ברכת בוא פרי הגפן תחת חופות - הורה האדמו"ר מלעלוב להגדיל במעט את שיעור הגביע על מנת שיהיה בו כדי לצאת ידי כל השיטות בהידור וכך חולקו הגביעים בדוגמת הגביע המקורי כאשר כאמור השיעור גדול יותר.

אתמול - אור לי"ג טבת נערכה הכנסת ספר תורה לבית המדרש לעלוב בצפת לעילוי נשמת האברך המלומד בייסורים הרב שמעון אדלר זצ"ל, שנפטר מבלי להשאיר אחריו זש"ק.

ר' שמעון היה מצאצאיו של הרה"ק רבי משה מלעלוב וכך נערכה הכנסת הספר לעילוי נשמתו ביומא דהילולא של זקנו. ובאותה סעודה בירך האדמו"ר מלעלוב את ברכת המזון על הגביע המדובר שהועתק במדויק לחסידים שכאמור יש מאחוריו סיפור מיוחד.

הרבי מלעלוב צפת גביע ירושה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד