י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"איסור גמור הוא להתחשב עם הכומרים"

נחשף: המאבק של רבי משה פיינשטיין ביוזמת האפיפיור

מכתב נדיר מאת פוסק הדור רבי משה פיינשטיין זצ"ל נחשף לראשונה ומוצע למכירה. "עצה הרשעה של ראש הכמרים, שכוונתו בזה הוא להעביר את כל היהודים על הדת שיקבלו עליהם ח"ו השמד" מהי עצה הרשעה של ראש הכמרים שהטרידה את מנוחתו של רבי משה פיינשטיין? ומדוע שלח מכתב בהול אל הרי"ד סולובייצ'יק מבוסטון?

נחשף: המאבק של רבי משה פיינשטיין ביוזמת האפיפיור
הגר"מ פיינשטיין זצ"ל על רקע המכתב צילום: בית המכירות אוסף

בימים אלו נחשף מכתב נדיר מאת פוסק הדור הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל ששלח אל הרי"ד סולובייצ'יק מבוסטון, בעקבות יוזמת האפיפיור ליצירת חיבורים ופעולות משותפות בין כמרים נוצריים ורבנים יהודיים.

במכתב מתריע רבי משה שאסור לשתף עמו פעולה. ומזהיר מפני כוונתו של האפיפיור אותה הוא מכנה "העצה הרשעה" כיוון ש"כוונתו בזה הוא להעביר את כל היהודים על הדת שיקבלו עליהם ח"ו השמד".

בעקבות שינוי שחל ביחס הוותיקן לדתות האחרות בשנת 1965, הורה האפיפיור לראשי הכמורה ליצור קשר עם רבנים יהודיים, במטרה ליצור חיבורים ופעולות משותפות לראשי שתי הדתות.

לרבי משה הגיע ידיעה שאמור להתקיים בבוסטון כינוס משותף לרבנים וכמרים בעקבות יוזמת האפיפיור, ויצא במכתב אל ש"ב הרי"ד סולובייצ'יק זצ"ל מבוסטון בבקשה שיצטרף אליו למכתב שאסור להשתתף בכינוס ו"שאיסור גמור הוא להתחשב עם הכומרים בשום אופן אף לא לדברים בעלמא ולא לסייע בשום דבר לעצת ראש הכומרים". 

בתוך הדברים, מביע רבי משה את צערו על כך ש"הצליח מעשה שטן שהרבה חסרי דעת מקבלים זה בשמחה. אשר דבר זה עלול להעביר כמה מהיהודים ח"ו לאמונתם". ומוחה כנגד הרבנים האורתודוקסים שמתכוונים להשתתף בכינוס, על דעת שלא ידברו בענייני אמונה אלא בעניינים אחרים. ופוסק ש"לבד שזהו דבר שאי אפשר מאחר דכל כוונתם הוא רק לענייני אמונה, וגם כמעט כל הדברים ששייך לדבר עם כמרים, הוא שייך לענייני תורה ודת. הנה פשוט להתחבר עמהם לדברי בעלמא הוא דבר אסור".

המכתב מוצג בימים אלו למכירה בבית המכירות 'אוסף'. 

 

הרב משה פיינשטיין אפיפיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד