ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

אחרי 90 שנה: תנועת 'עזרא' כבר לא חרדית

האם 'פרשת הקברים' גרמה ל'עזרא' להוריד את המילה 'חרדי' מהסמל שאפיין את התנועה קרוב ל-90 שנה? • מזכ"ל התנועה: "אנו מבקשים לשים דגש על האור שבתורה ולא על הכפייה שבחרדיות"

אחרי 90 שנה: תנועת 'עזרא' כבר לא חרדית

אפקט ליצמן? תנועת עזרא החליטה במפתיע להוריד מהסמל שאפיין אותה ב-90 שנה האחרונות, את המילה חרדי. לדבריהם: "אנחנו לא כופים כמו החרדים".

בתוך כך, השבוע, מציינים בתנועת הנוער עזרא תשעים שנה להקמתה באירועים מיוחדים לחניכי התנועה ולבוגריה. צירי התנועה מרחבי הארץ התכנסו להצבעות והחלטות בתל אביב, כחלק מהועידה הארצית, 'ועידת התשעים'.

הסטורית, שמה של התנועה היא: "עזרא – תנועת הנוער החרדי לאומי בארץ ישראל". כיום, תשעים שנה לאחר הקמת התנועה, האוכלוסייה השתנתה וחברי התנועה ברובם אינם מזוהים עם המגזר החרדי בישראל.

כאשר ההצעה לשינוי השם הועלתה 136 הצביעו בעד ורק 29 התנגדו לשינוי. למליאה הוצגו שתי אפשרויות: 'תורני לאומי' ו'דתי לאומי'. 58 מהמצביעים הכריעו את הכף: התנועה תשנה את שמה ל'תורני לאומי'. 41 מהמצביעים אשר קיוו כי השם 'דתי לאומי' ייבחר נאלצו להסתפק בשינוי שנבחר.

בני פרינץ, מזכ"ל תנועת עזרא שמח על החלטת הועידה, אשר עלתה לסדר היום ביוזמת החניכים. פרינץ מסביר את מהות השינוי: "בחירת הביטוי 'תורני לאומי' בשונה מ'חרדי לאומי' שהיה עד עתה, נבעה מהבנה ואמירה, שהתנועה רוצה להמשיך ולסלול דרך של הקפדה יתרה על תורה ומצוות, אך מעורבות מלאה בכל שטחי החיים, דרך שמבקשת לשים את הדגש על האור שבתורה ולא על הכפייה שבחרדיות, דרך ששמה את החינוך ואת ההתגדלות בתורה כיעד משמעותי, אך מתוך אחריות חברתית ועשייה לאומית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד