ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בהיקף של 45 מיליון ש"ח

גני ילדים יחויבו להשתמש במדיחי כלים

שוברים את הכלים (החד-פעמיים) בגני הילדים: יצאה לדרך יוזמת השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל לצמצום משמעותי של היקף השימוש בפלסטיק במוסדות החינוך • המשרד להגנת הסביבה יתמוך ברשויות המקומיות בהיקף של 45 מיליון שקל לרכישת מדיחי כלים עבור 13.5 אלף גני ילדים בישראל ולהוצאת הכלים החד-פעמיים משימוש

גני ילדים יחויבו להשתמש במדיחי כלים
מדיח כלים צילום: בחדרי חרדים

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל הנחתה להקצות 45 מיליון שקל לטובת מעבר לשימוש במדיחי כלים בלכל היותר 13.5 אלף גני ילדים שבהם מתקיימות ארוחות צהריים, והם בעלי סמל מוסד של משרד החינוך. מהלך זה יאפשר לעבור לשימוש בכלים רב-פעמיים, תוך שמירה מוקפדת על בריאות הילדים, בהתאם להנחיות משרד הבריאות בזמן מגפת הקורונה.

השימוש היום בכלים החד-פעמיים בגני הילדים מייצר יותר מ-2,400 טון פסולת בשנה, לפי חישוב של 180 ק"ג לגן בשנה. מלבד מפגע הפסולת המיידי הנוצר משימוש בפלסטיק חד-פעמי והנזקים הסביבתיים שלו, השימוש הרווח בכלים חד-פעמיים משריש את השימוש היום-יומי בהם כהתנהגות מקובלת עבור דורות שלמים של פעוטות וילדים אשר אוכלים בגני הילדים. משום כך, מהלך זה בעל חשיבות חינוכית גבוהה.

במסגרת הפרויקט, תתאפשר תמיכה לכלל הרשויות המקומיות בישראל לצורך רכישה והצבה של מדיחים בגני הילדים. המהלך צפוי לקדם גם שוק של ספקים ונותני שירותי הסעדה המבוססים על שימוש בכלים רב-פעמיים, ובכך להגדיל את ההיצע וההיתכנות של גופים נוספים לבצע שינוי ומעבר לצורת הסעדה זו.

המשרד יפרסם קול קורא לרשויות המקומיות (כולל איגודי ערים ואשכולות) לטובת רכישה, התקנה ותפעול המדיחים והסברה בנושא. הרשויות יחויבו לקיים ימי עיון לצוות החינוכי בגנים בנושא מניעת פסולת במקור ושימוש בכלים רב-פעמיים. התשלום יינתן לרשויות רק לאחר רכישת והתקנת המדיחים בגני הילדים.

מדיח גילה גמליאל חד פעמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד