ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הערעור נדחה

מאסר ממושך לגננת שהונתה אנשים במיליונים

10.5 שנות מאסר בפועל הוטלו על גננת תושבת מודיעין, שהורשעה בביצוע עוקץ נדל"ן בהיקף של כ-18 מיליון ש"ח כלפי קרובי משפחתה, חבריה ובנקים | הגננת ניצלה את יחסי האמון אשר טיפחה עם קורבנותיה ובדרך זו, קיבלה הנאשמת במרמה את מיליוני השקלים | הכנסות אלה לא דווחו כדין לרשויות המס, והנאשמת אף הוציאה חשבוניות כוזבות כנגד חלקן במטרה להסתיר את מקורן

מאסר ממושך לגננת שהונתה אנשים במיליונים
אילוסטרציה צילום: unsplash

בית המשפט העליון קיבל את עמדת הפרקליטות והותיר על כנו עונש של 10.5 שנות מאסר בפועל שהוטל על גננת ממודיעין, שהורשעה בביצוע עוקץ נדל"ן בהיקף של כ-18 מיליון ש"ח כלפי קרובי משפחתה, חבריה ובנקים.

בית המשפט העליון ציין בפסק הדין, כי "לעיתים קרובות הפרת יחסי האמון שבין אדם לחברו אינה מלווה בסנקציה עונשית, בשל הקושי להוכיח את מעשי המרמה. זאת, שכן לא פעם מעשים אלו נעשים הרחק מן העין ובמקרים אחרים, האמון שקדם להם הביא להתנהלות בלתי פורמלית בין הצדדים המקשה על הוכחת מעשי המרמה ומצגי השווא. קשיים אלו מצדיקים מדיניות ענישה מרתיעה כלפי עבריינים המורשעים בגין עבירות מרמה, אשר רומסים את האמון שניתן בהם ונוטלים דבר במרמה תוך הצגת מצגי שווא לזולת".

על פי הכרעת הדין, הנאשמת הציגה מצגים כוזבים למכריה, בני משפחתה ונציגי בנקים, במטרה לשכנעם להלוות לה כספים לביצוע השקעות בנדל"ן. בין היתר, הציגה הנאשמת מסמכים כוזבים בדבר הנכסים אשר היו כביכול ברשותה, הבטוחות אשר התחייבה להעמיד לטובת השקעות אלה, ופרטי ההשקעות, תוך ניצול יחסי האמון אשר טיפחה עם קורבנותיה. בדרך זו, קיבלה הנאשמת במרמה סכום כולל של למעלה מ-18 מיליון ש"ח. הכנסות אלה לא דווחו כדין לרשויות המס, והנאשמת אף הוציאה חשבוניות כוזבות כנגד חלקן במטרה להסתיר את מקורן.

הנאשמת הורשעה בביצוע עבירות רבות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף, שימוש במסמך מזויף, עבירות מס והלבנת הון.  בית המשפט המחוזי מרכז הטיל על הנאשמת עונש של  10.5 שנות מאסר, קנס בגובה 1.2 מיליון ש"ח או 18 חודשי מאסר תמורתו ופיצוי לכל אחד מהמתלוננים בסך 258,000 ₪. זאת בנוסף ל-2.3 מיליון ש"ח שנתפסו במסגרת חקירת הפרשה, ובהסכמת ההגנה חולקו בסוף ההליך בין נפגעי העבירה, חלף חילוטם.

ביהמ"ש העליון דחה את ערעורה של הנאשמת על כל רכיבי גזר הדין, קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי על אף "שיהא מי שיאמר כי העונש שנגזר עליה מחמיר עימה", אינו חמור במידה המצדיקה את התערבותה של ערכאת ערעור. בית המשפט העליון ציין בפסק הדין, כי הנאשמת הפילה ברשתהּ את הקרובים אליה ביותר, בהם אחיה ובן זוגה, אשר איבדו כספים רבים כתוצאה ממעשיה. הפגיעה שגרמה הנאשמת לאחרון הייתה כה חמורה, עד שהוא נקלע להליכי חדלות פירעון.

הונאה גננת הונאת בנקים הונאת מס הונאת ענק מאסר בפועל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד