א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בניגוד לשמועות על מחסור

למעלה מ-3 מיליון חיסונים הגיעו לישראל

3 מיליון ו-200 אלף חיסונים של 'פייזר' כבר נחתו בישראל - והם יספיקו כדי לחסן מיליון ו-600 אלף אזרחים (שתי מנות לכל אחד). שר הבריאות: "אני אומר כאן ועכשיו שאין מחסור ולא יהיה מחסור. לפי כל לוחות הזמנים אנחנו אמורים לקבל מהחברות עוד מיליוני חיסונים"

למעלה מ-3 מיליון חיסונים הגיעו לישראל
חיסונים לקורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

שמונה ימים בלבד חלפו מאז החל משרד הבריאות במבצע חיסון האוכלוסייה, ומדינת ישראל מיקמה את עצמה במהירות במקום הראשון בעולם בחיסונים פר נפש. מאז הגיע לארץ משלוח החיסונים הראשון של חברת פייזר ועד עכשיו, במשרד הבריאות לא מסרו את הנתון המדויק על מספר החיסונים נגד קורונה שכבר יש בישראל. אולם, בחדשות 12 דווח הערב כי 3 מיליון ו-200 אלף חיסונים של החברה האמריקנית כבר נחתו בישראל - והם יספיקו כדי לחסן מיליון ו-600 אלף אזרחים (שתי מנות לכל אחד).

בתדרוך שקיים הערב (שני) שר הבריאות, יולי אדלשטיין, הוא הדף את השמועות אודות מחסור בחיסונים ואמר: "היו שמועות על מחסור חמור, אני אומר כאן ועכשיו שאין מחסור ולא יהיה מחסור. לפי כל לוחות הזמנים אנחנו אמורים לקבל מהחברות עוד מיליוני חיסונים ואני מבקש לשמור על התעדוף. כולם צריכים לשמור על קודם כל חיסון אוכלוסיות בסיכון. ברגע שהן יהיו בטוחות, נוכל להתייחס לנגיף אחרת לגמרי".

אדלשטיין הוסיף כי "לפי ההסכמים החתומים, בחודשים הקרובים אנחנו אמורים לקבל עוד מיליוני חיסונים. ראיתי בכל מקום היענות מדהימה של האוכלוסייה שמגיעה להתחסן, ואני קורא לאנשים שבתעדוף להמשיך לקבוע תורים, להגיע ולהתחסן. בגלל שאנחנו עובדים בקצב מטורף, יש תקווה גדולה שנגיע לחיסון של כל האוכלוסייה בסיכון בשבועות הקרובים".

כאמור, שמונה ימים בלבד חלפו מאז החל משרד הבריאות במבצע חיסון האוכלוסייה, ומדינת ישראל מיקמה את עצמה במהירות במקום הראשון בעולם בחיסונים פר נפש. עד כה חוסנו למעלה מ-400 אלף ישראלים ואתמול בלבד חוסנו 98,916 בני אדם. קופות החולים עומדות בקצב שהקציב אדלשטיין להגיע ליעד של 100 אלף מתחסנים ביום וככל הנראה יגיעו ליעד של נתניהו - 2.5 מיליון חיסונים בתוך חודש וחצי, הרבה לפני תאריך היעד. 

קורונה חיסון לקורונה יולי אדלשטיין בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד