י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"החלטה אטומה"

בחברא קדישא מאיימים: בעוד יומיים נפסיק לטפל בנפטרים

החברא קדישא פנתה למשרד הבריאות בבקשה לחסן את עובדיה המתעסקים בכבוד המתים, כולל כאלה שנפטרו מנגיף הקורונה ונמצאים בסיכון, אולם במשרד דחו את בקשתם | בתגובה הם מאיימים להפסיק לטפל בנפטרים

בחברא קדישא מאיימים: בעוד יומיים נפסיק לטפל בנפטרים
הלוויה. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפני מספר ימים פנו בחברא קדישא למשרד הבריאות בבקשה לחסן את עובדיהם נגד קורונה. בחברא קדישא הסבירו שאנשיהם - 500 בסך הכל - עוסקים בטהרה גם לנפטרי הקורונה ומשום כך הם בסיכון מוגבר לחלות. במשרד הבריאות דחו את הבקשה - כך מדווח יאיר שרקי בחדשות 12.

על פי הדיווח, לאחר שקיבלו תשובה שלילית - פנה היום (שני) אברהם מנלה, יו"ר פורום חברות הקדישא לשר הדתות יעקב אביטן, והבהיר שבמקרה שבו העובדים לא יחוסנו - הם לא יוכלו לטפל בגופות הנפטרים טרם קבורתם, מחשש לסכנה לחייהם.

בפנייה כתב מנלה כי "במידה ולא תשונה ההחלטה שלא להכליל את עובדי ועובדות חברות הקדישא בתוכנית החיסונים בשלב הנוכחי, החל מעוד יומיים ניאלץ לחדול מביצוע טהרות לנפטרי קורונה".

"בדומה לארגוני הבריאות וההצלה ובכלל זה ארגון זק"א אשר עובדיהם הוכרו כעובדים שיש לחסנם בהקדם, עובדינו נחשפים מדי יום לנפטרי קורונה, למבודדים ולציבור רחב ואנו רואים בהחלטת משרד הבריאות אטימות, אפליה וסכנה ממשית עבורם", הוסיף מנלה, והבהיר: "לכך לא נוכל לתת יד".

בשיחה עם N12, אמר מנלה כי "מדובר בהחלטה אטומה של משרד הבריאות. דמם של עובדי ועובדות חברות הקדישא אינו הפקר. אלה האנשים שעומדים במסירות בחזית המערכה ומסכנים את עצמם מתחילת המגפה. אני קורא לשר הבריאות ולשר לשירותי דת לפתור את העניין באופן מיידי". 

חיסון לקורונה אברהם מנלה חברא קדישא קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד