כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לכל הגילאים

פג תוקף: "עד חצות - מי שרוצה שיבוא להתחסן"

למרות הנחיית משרד הבריאות על תעדוף חיסונים, במספר רשויות בפריפריה החלו לחסן את כל מי שחפץ בכך - גם צעירים • "אנחנו צריכים 'להעיף' היום 1,000 מנות חיסון כי בלילה יפוג תוקפן"

פג תוקף: "עד חצות - מי שרוצה שיבוא להתחסן"
חיסון נגד קורונה צילום: מאיר וקנין/פלאש 90

בעוד הנחיית משרד הבריאות היא לחסן רק אוכלוסיות סיכון ואנשי צוות רפואי, במספר ערים בפריפריה החלו במתן החיסון לכל דורש.

בעיריית ערד למשל הודיעו הערב (שני) לתושבים לבוא לקבל חיסון ללא צורך בזימון או בשיוך לקבוצת סיכון. "אנחנו צריכים 'להעיף' היום 1,000 מנות חיסון כי בלילה יפוג תוקפן", נכתב בהודעת העירייה. "ראש העיר קרא לכל צוותי החינוך להגיע ושלח את כל עובדי העירייה להתחסן על חשבון זמן העבודה". 

גם בעיריית צפת קראו לכל התושבים להתחסן. לפי הודעת העירייה כל תושב יכול להגיע באופן עצמאי עד השעה 20:00, ללא צורך לקבל הפנייה מרופא או לקבוע תור. בעמוד הפייסבוק של העירייה נכתב כי "אנו שמחים לבשר שבתום דיון של ראש העיר שוקי אוחנה מול משרד הבריאות הושג סיכום כי החיסון היום יינתן לכלל תושבי העיר". 

גם בערים דימונה ושדרות באו תושבים להתחסן ללא צורך בזימון או בשיוך לקבוצת סיכון.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיב מוקדם יותר היום והבהיר כי "אין מחסור, לא יהיה מחסור לאוכלוסייה בתעדוף. לפי כל לוחות הזמנים אנחנו אמורים לקבל עוד מיליוני חיסונים. אני מבקש לשמור על עיקרון התעדוף ולא להפר אותו. ברגע שהאוכלוסייה בסיכון תהיה בטוחה יותר נתייחס גם לקורונה בצורה אחרת".

חיסון לקורונה קורונה יולי אדלשטיין משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד