כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

במשטרה גילו: מצות חמץ לליל הסדר

אין גבול לתאוות הבצע: טונות של מצות ששווקו מבאר טוביה לרחבי הארץ במחירים 'מוזלים' – התבררו כנושאות חותמות כשרות מזויפות • "זה חמץ גמור ופת עכו"ם", מציינים חושפי התרמית • כל הפרטים

במשטרה גילו: מצות חמץ לליל הסדר

אלמלא תפסו זאת במשטרה, מי יודע כמה יהודים תמימים היו נכשלים באכילת חמץ גמור בליל הסדר, ועוד היו מברכים על כך 'על אכילת מצה'.

בפשיטה שנערכה אתמול על ידי משטרת ישראל וכן מפקח היחידה הארצית בבאר טוביה, נתפסה כמות גדולה ביותר, בקנה מידה ארצי, של מצות יד, חלקם כבר ארוזות וחלקם לפני אריזה, אשר נשאו חותמות כשרות שונים.

המצות שווקו כבר ברחבי הארץ, כאשר בחלקן נמכרו באופן מפתיע במחירים מוזלים, או חולקו על ידי עמותות חסד לציבור בני התורה.

בין חותמות הכשרות המזויפות, היו הכשרו של הרב דב ליאור, רב קרית ארבע, הרב יצחק אמרבי, רב מקומי במבאר טוביה, בד"ץ יורה דעה של הרב מחפוד וכן בד"ץ בית יוסף.

מבירור שנערך עם אנשי הרבנות ועם נציגי הבד"צים, אשר ראו את האריזות, עולה כי השנה בשום אופן לא העניקו הכשר למצות אלו, ועל כן קיים חשש גדול לשימוש בקמח לא מנופה, קמח רגיל לא לפסח, ללא הפרשת חלה, לכלוך במכונות ואפילו פת עכו"ם - מעבר להיותם בחזקת חמץ גמור.

חושפי התרמית מדגישים, כי הואיל ומצות אלו שווקו כבר ברחבי הארץ, כאשר בחלקן נמכרו באופן מפתיע במחירים "מוזלים", או חולקו על ידי עמותות חסד לציבור בני התורה, חלה חובה על כל הרבנים ומקבלי העדכונים לתלות מודעה זו בבתי הכנסת ובמקומות ריכוז על מנת למנוע מהציבור הרחב להיכשל באכילת חמץ בעיצומו של ליל הסדר פסח תש"ע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד