כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סערה במפלגת השלטון

קרב פנימי בליכוד; מי הכוכבים ששוקל נתניהו לשריין

הרוחות במפלגת הליכוד סוערות, מצד אחד אלו הדורשים את קיום הפריימריז, מול אלו המצדדים כי הוא לא נדרש וקשה לביצוע בצל נגיף הקורונה. ראש הממשלה התייצב לצד המתנגדים במקביל לניסיון להשיג שריונים ל'כוכבים חדשים' במפלגת השלטון

קרב פנימי בליכוד; מי הכוכבים ששוקל נתניהו לשריין
נתניהו שותה קפה בדיון ארוך במליאה צילום: Miriam Alster/FLASH90

כמו בכל המפלגות גם במפלגת השלטון הרוחות סוערות, בצל הקריאה של חלק מחברי הכנסת לקיים פריימריז שיקבע את סדר הרשימה, מול קריאתם של חלק מחברי הכנסת לשכפל את הרשימה של הכנסת הנוכחית, גם לקראת הבחירות הבאות, חושף הערב (שני) יהודה שלזינגר ב'ישראל היום' כי ראש הממשלה פועל על מנת שלא ייערכו פריימריז במפלגה.

בין המעוניינים בקיום פריימריז, ניתן למצוא את חבר הכנסת ניר ברקת, שהשקיע הון בשנה האחרונה על מנת לגבש את מתפקדי הליכוד ליום הפקודה – הפריימריז, כמו גם את חבר הכנסת שלמה קרעי, שאמר: "הליכוד היא כמעט התנועה הדמוקרטית היחידה והטובה ביותר בישראל, ועליה לחזק את היתרון הזה כדי שלא יהפוך לנוסטלגיה בלבד. יש לקיים פריימריז לרשימת הליכוד לאלתר כדי לקבל אמון מחודש מחברי הליכוד" ולמרות שעברו רק שנתיים מהפריימריז האחרון טוען קרעי "יותר מדי דברים השתנו בזמן הזה".

מנגד ראש הממשלה כאמור פועל לקראת כינוס ועדת החוקה של הליכוד ביום רביעי הקרוב, מול ישראל כ"ץ שר התחבורה ויושב ראש ועדת החוקה של הליכוד חבר הכנסת חיים כ"ץ למנוע את קיום הפריימריז.

המתנגדים לקיום הפריימריז תולים זאת בנגיף הקורונה שעדיין משתולל, דבר שיקשה מאד על עריכת פריימריז, כמו גם העובדה כי 'הממורמרים' כבר עזבו את הרשימה אל זו של גדעון סער, ועל כן אין דחיפות בעריכת פריימריז ש'יסדר' את הרשימה.

עוד דווח ב'ישראל היום' כי ראש הממשלה מבקש לקבל לרשותו 4/5 שריונים ברשימה לכנסת הקרובה, על מנת להכניס לרשימה, שמות כמו שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר, תא"ל במיל' גל הירש, ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס, איש העסקים רמי לוי, הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו, כמו גם שריון עבור השרה לחיזוק וקידום קהילתי אורלי לוי-אבקסיס, כאשר על פי ההערכות במערכת הפוליטית, הוא ייאלץ לבסוף להסתפק בשני שריונים בלבד.

בנימין נתניהו מפלגת הליכוד פריימריז לראשות הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד