י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מאיימים על טראמפ

דיווח: איראן יוזמת תרגיל צבאי רחב ברצועה

הבוקר נפתח תרגיל צבאי משולב ברצועה שיכלול שיגורי רקטות לים | על פי הדיווחים איראן היא שעומדת מאחורי היוזמה ולצורך כך גייסה את חמאס והג'יהאד האיסלאמי שיפעילו את התרגיל במטרה לאיים על ממשל טראמפ מפני כל תקיפה אפשרית באיראן

דיווח: איראן יוזמת תרגיל צבאי רחב ברצועה
השלט שהוצב ברצועה צילום: רשתות חברתיות ערביות

מקורות פלסטינים בעזה אומרים כי איראן היא שביקשה מחמאס ומהג'יהאד האסלאמי לארגן היום תרגיל צבאי גדול ברצועה כדי להעביר מסר ולפיו בני בריתה של איראן באזור ערוכים ומוכנים בכל החזיתות לקראת כל תקיפה נגד "ציר ההתנגדות". לדברי המקורות, המסר מיועד לממשל טראמפ מתוך חשש באיראן שמא טראמפ יבקש להנחית מכה על יעדים איראניים בטרם כניסת ביידן לבית הלבן בחודש הבא.

חמאס והג'יהאד גייסו את הזרועות הצבאיות בעזה להשתתף בתרגיל המשולב שנפתח הבוקר (10:00) ויימשך עד הערב, וצפוי לכלול גם שיגורי רקטות לים. השם שניתן תרגיל הוא "עמוד התווך החזק". פעילי הזרוע הצבאית של חמאס וארגונים אחרים כבר החלו להתפרס הבוקר ברחבי הרצועה, והים נסגר לתנועת דייגים. כך דווח גל ברגר ב'כאן 11'.

אתמול נתלו ברצועת עזה שלטים עם תמונתו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה לשעבר, קאסם סולימאני, שחוסל בתחילת השנה. באחד השלטים, הוצבה לצד תמונתו גם תמונת בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אלעטא שחוסל בעזה כחודשיים קודם לכן.

לחץ נוסף שיש בעזה מגיע מכיוון אונר"א, אחרי שעד עתה נהוג היה לשלם את המשכורות ל-28 אלף העובדים כבר ב-25 לחודש אבל עד היום לא נכנסה משכורת דצמבר וכנראה לא תיכנס בימים הקרובים. בסוכנות אונר"א השיגו רק 60% מהסכום המלא - 40 מיליון דולר- והעובדים מסרבים לתשלום חלקי. מחצית מהעובדים בעזה, והם עוד נחשבים לאלה עם משכורת יציבה. בעבר כשהיו קיצוצים באונר"א זה הוביל לתסיסה ברצועה.

דונלד טראמפ איראן תרגיל צבאי רצועת עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד