ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אווירת בחירות

תקציב הישיבות גורר גל הסתה נגד החרדים; ליברמן: "מחטף לילי"

הסיכום בין יו"ר ועדת הכספים גפני לשר האוצר כץ להשאיר את תקציב הישיבות על מתכונתו למרות שתקציב המדינה לא אושר, מעורר גל הסתה כנגד ציבור בני התורה | ליברמן הבוקר מצטרף גם הוא לקולות המסיתים: "בזמן שדור שלם אבוד, תלמידי הישיבות מקבלים תוספת של מיליונים"

תקציב הישיבות גורר גל הסתה נגד החרדים; ליברמן: "מחטף לילי"
אביגדור ליברמן צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' על הסיכום בין יו"ר ועדת הכספים משה גפני לשר האוצר כי למרות הקיצוצים במשרדי הממשלה תקציב הישיבות לא יפגע, הבוקר החלה הסתה פרועה נגד החרדים שמסמנת את תחילתו של קמפיין אנטי חרדי.

בעיתון 'כלכליסט' הסיתו נגד הציבור החרדי הבוקר, כשבכותרת על אישור התקציב החלופי נכתב "קצבאות האברכים לא יקוצצו, החינוך והרווחה כן", בעיתון העריכו את עלות הסיכום בכ- 300 מיליון שקל לחודשים הקרובים.

פרסום ראשון: גפני סיכם עם שר האוצר: תקציב הישיבות לא יפגע

גם יושב ראש 'ישראל ביתנו' ניצל את ההזדמנות להסית, "מחטף לילי על חשבון משלמי המיסים", האשים ליברמן, וטען כי "בזמן שיש סגר מיותר, מאות אלפי מובטלים, בעלי עסקים שקורסים ודור צעיר שהופך לדור אבוד, נציגי ימינה עושים יד אחת עם ביבי והמפלגות החרדיות ודואגים לתוספת של עשרות מיליונים לתלמידי הישיבות והאברכים".

מי שיצא להגנת החרדים היה חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' שסייע לגפני להביא את ההישג מול שר האוצר, סמוטריץ׳ תקף "אני ממש לא מתנצל שדאגתי גם לתקציב הישיבות והאברכים (600 ש"ח בסך הכל לחודש, בקושי לחם וחלב לילדים). אבל רק כדי להזים את השקר - עשינו בדיוק אותו דבר ביחס לכל תקציבי התמיכות של ארגוני החברה האזרחית".

בחירות הסתה נגד חרדים איווט ליברמן משה גפני תקציב הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד