י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מל"טים, רקטות וקומנדו ימי

מסר לישראל? התרגיל המשותף הגדול ברצועת עזה • צפו

בניסיון להעביר מסר מאיים למדינת ישראל, ארגוני הטרור ברצועת עזה פתחו הבוקר בתרגיל נרחב ויוצא דופן במהלכו שוגרו רקטות לעבר הים ובוצעו אימונים של הכוח הימי | דובר גדודי חללי אל-אקצה: "רובים וטילים, שיופעלו בו זמנית כדי להביס את הישות הציונית"

מסר לישראל? התרגיל המשותף הגדול ברצועת עזה • צפו
התרגיל ברצועת עזה צילום: רשתות ערביות

מאות מפעילי ארגוני הטרור ברצועת עזה מקיימים מאז שעות הבוקר (שלישי) תרגיל צבאי נרחב, מעין 'מפגן ראווה' נגד מדינת ישראל. בתרגיל משתתפים אנשי הזרועות הצבאיות של החמאס והג'יהאד האסלאמי.

במהלך התרגיל שגרו ארגוני הטרור מספר רקטות ארוכות לעבר הים ואף העלו לאוויר מטוס ללא טייס. בנוסף תורגלה פעילותם של אנשי יחידת הקומנדו הימי של חמאס, שכבר ביצעה בעבר פעולות כנגד ישראל. ברצועה דאגו להעביר את התרגיל בשידור חי בכלי התקשורת, בניסיון להעביר מסר מאיים לישראל.

התרגיל המשותף הוא מסר המופנה לאויב", אמר הבוקר  דובר גדודי חללי אל-אקצה ברצועת עזה, "כי פלגי ההתנגדות, על כל כוחותיהם, מאוחדים בדרך אחת, רובה וטיל יחיד, שיופעלו בו זמנית כדי להביס את הישות הציונית בזמן וברגע שיקבעו על ידי פלגי ההתנגדות. על הישות להיערך לרגע זה אם היא תעשה טיפשות כלשהי.

מוקדם אמרו מקורות פלסטינים בעזה כי איראן היא שביקשה מחמאס ומהג'יהאד האסלאמי לארגן את התרגיל הצבאי הגדול ברצועה, כדי להעביר מסר ולפיו בני בריתה של איראן באזור ערוכים ומוכנים בכל החזיתות לקראת כל תקיפה נגד "ציר ההתנגדות". לדברי המקורות, המסר מיועד לממשל טראמפ מתוך חשש באיראן שמא טראמפ יבקש להנחית מכה על יעדים איראניים בטרם כניסת ביידן לבית הלבן בחודש הבא.

התרגיל

חמאס והג'יהאד גייסו את הזרועות הצבאיות בעזה להשתתף בתרגיל המשולב שנפתח הבוקר (10:00) ויימשך עד הערב. השם שניתן תרגיל הוא "עמוד התווך החזק". פעילי הזרוע הצבאית של חמאס וארגונים אחרים כבר החלו להתפרס הבוקר ברחבי הרצועה, והים נסגר לתנועת דייגים. כך דווח גל ברגר ב'כאן 11'.

אתמול נתלו ברצועת עזה שלטים עם תמונתו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה לשעבר, קאסם סולימאני, שחוסל בתחילת השנה. באחד השלטים, הוצבה לצד תמונתו גם תמונת בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אלעטא שחוסל בעזה כחודשיים קודם לכן.

 

רצועת עזה תרגיל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד