י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ומי בראש?

דו"ח איכות החיים: הערים החרדיות בתחתית

לפי דו"ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הערים החרדיות נמצאות בתחתית מדדי איכות החיים. כפר סבא מובילה ברוב המדדים, כשתוחלת החיים של תושבי העיר עומדת על 84.8 שנה בממוצע אל מול ממוצע ארצי של 82.8 

דו"ח איכות החיים: הערים החרדיות בתחתית
רחוב בבני ברק צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שלישי) את דו"ח איכות החיים וממנו עולה כי כפר סבא מובילה ברוב מדיי איכות החיים לשנת 2019. הערים החרדיות לא נכנסו לעשיריה הפותחת.

כאמור, כפר סבא שבשרון קיבלה את המקום הראשון לאחר שהובילה ברוב מדדי איכות החיים - ב-30 מדדים שונים. תוחלת החיים של תושבי העיר למשל עומדת על 84.8 שנה בממוצע אל מול ממוצע ארצי של 82.8, עיסוק התושבים בתפקידים התואמים את תחום לימודיהם (74.5%) ובשביעות הרצון מאזור המגורים שלהם ומהדירה שבה הם גרים. ברמת התחבורה הציבורית (33.8%) היא עומדת במיקום נמוך ביחס לממוצע הארצי, שעומד על 41.3%.

במקום השני נמצאת רמת גן שמובילה בשיעור הפסולת שהועברה למחזור, ונרשם בה גם שיעור תחושת האפליה הנמוך ביותר – 18.6% לעומת 25.7% בממוצע הארצי. רחובות שנמצאת במקום השלישי מובילה בשיעור המועסקים שחשים שתפקידם מאפשר קידום.

במקום הרביעי נמצאת תל אביב-יפו שמובילה בשיעור התעסוקה (71.3%) אל מול 61.1% בממוצע הארצי, וגם בשיעור הזכאות לבגרות בין הערים הגדולות. ולמרות הציונים המרשימים בשאר המדדים, קרוב למחצית ממשקי הבית המשלמים עבור דיור יותר מ-30% מההכנסה החודשית, בהשוואה ל-29.5% בממוצע הארצי. בראשון לציון שכבשה את המקום החמישי נמצא השיעור הגבוה בארץ של נשים בתפקידי ניהול במגזר הציבורי ונרשמה שם גם שביעות רצון מהשטחים הירוקים והפארקים באזור המגורים.

פתח תקווה הגיע למקום גבוה אף היא וכבשה בסערה את המקום השביעי לאחר שב-2019 לא נהרג אף תושב פתח תקווה בתאונות דרכים והיא מאיישת את המקום הראשון במדד זה. בני ברק השתחלה בקושי וקיבלה את המקום ה-11, בית שמש קיבלה את המקום ה-12 ובתחתית רשימה נמצאת ירושלים.

הערים שאותן ניתח הדו"ח הן רמת גן, רחובות, ראשון לציון, תל אביב-יפו, פתח תקווה, חיפה, בני ברק, נתניה, באר שבע, אשדוד, חולון, ירושלים, בת ים, אשקלון, בית שמש וכפר סבא.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה איכות חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד