ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
למרות השמירה הקפדנית

עיריית ערד מתייגת את חסידי גור כאשמים בתחלואה

עיריית ערד סיכמה את מצב התחלואה בעיר ועוררה זעם בקרב התושבים "היום אנו סופרים כ-180 מאומתי קורונה. כ-140 מתוכם משתייכים לקהילת גור" • תושבי העיר ל'בחדרי': ביום שערד מוכתרת כשיאנית החיסונים בישראל, מפנה עיריית ערד אצבע מאשימה כלפי קהילה שנודעה כאחת המקפידות והמחמירות בשמירת ההנחיות

עיריית ערד מתייגת את חסידי גור כאשמים בתחלואה
חסידי גור צילום: Ouria Tadmor/FLASH90

הסתה פרועה: עדכון סטטוס של עיריית ערד על מצב התחלואה בעיר עורר זעם בקרב התושבים לאחר שבעירייה ראו לנכון לפרט כמה מתוך החולים משתייכים לקהילה החרדית.

בפוסט שהועלה בעמוד הפייסבוק של העירייה נכתב: "היום אנו סופרים כ-180 מאומתי קורונה. כ-140 מתוכם משתייכים לקהילת גור. לצערנו הרב, הלקח שלמדנו בראש השנה עם עליה דרמטית במספר הנדבקים נשכח במהרה, ואנו מקבלים את נזקי חג החנוכה", ואז בא פירוט של ההגבלות וההחמרות שיוטלו על העיר בשל הגדרתה כאדומה.

תושבים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' טענו כי ההדגשה בסעיף הראשון באה במטרה להסיט את האש מהעירייה על שורת ההגבלות וסגירת בתי הספר המופיעים בסעיפים שלאחר מכן.

לדברי גורמים בקהילה החרדית בעיר, "ביום שערד מוכתרת כשיאנית החיסונים בישראל, לא מעט בזכות אנשי הקהילה המנהלים את קופות החולים בעיר ודאגו לניהול מערך החיסונים בצורה יוצאת מהכלל, מוצאת עיריית ערד לנכון להפנות אצבע מאשימה כלפי קהילה שנודעה כאחת המקפידות והמחמירות בשמירה מפני הידבקות בקורונה".

"את תוצאות ההסתה כבר ראינו בחודשים האחרונים", הם מוסיפים, "כאשר תושבים שומרי תורה ומצוות הותקפו ואף הוצתו עסקים בבעלות חרדית, אירוע שהביא לעצרת אלפים שזכתה להדים רבים בעולם כולו. במקום שהעירייה תבדוק היכן ניתן לסייע ולתמוך בתושביה היא מעדיפה להחרים ולנדות את הקהילה החרדית מכל משאב ציבורי ואז להסית ברשעות ולשסות באכזריות את תושבי העיר בשכניהם החרדים".

צילום מסך מהפייסבוק של עיריית ערד

אך לא רק חסידי גור, בתגובות שפרסמו התושבים להודעת העירייה ניכר כי רבים מהם מתנערים וחשים לא בנוח עם סגנון ההתנהלות של העירייה. "חבל מאוד שעיריית ערד חושבת שזה לגיטימי לפרסם בצורה שכזאת לאיזו קהילה שייכים החולים", כתבה אחת הגולשות. "וואלה.. קורא את הפוסט שוב ושוב.. עירייה של כולנו... ראש עיר של כולנו.. הקורונה של כולנו!! אפשר היה לכתוב פוסט קצת אחרת..." כתב תושב אחר. "גועל נפש!!! לפרסם את הידיעה בצורה כזאת!!! צריך לזכור שגם כל המגזר הערבי מהסביבה מגעים לערד!!! לדואר לבנקים לקניות ומי בדק מה איתם?...זה הסתה נגד המגזר הדתי!!!" כתבה תושבת נוספת.

בתגובה נוספת נכתב: "לא הבנתי מה רלוונטי שמשתייכים לקהילת גור??? מה זה התיוג הזה? ולמה זה מועיל? לשנאת חינם בלבד". תושב אחר הגיב וכתב "אנטישמיות טהורה כאחרון הערסים... הייתי מצפה מדוברות של רשות מקומית לכבד את עצמה".

ערד חסידי גור קורונה הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד