י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"הייתי משרתת אישית"

העובדת תובעת את הח"כית בגין התעמרות

יועצת פרלמנטרית שעבדה במשך 5 חודשים בלשכתה של ח"כ מירב מיכאלי מ'העבודה' תובעת ממנה מאות אלפי שקלים בטענה כי זו התעמרה בה, השפילה אותה - ושנגרמו לה נזקים נפשיים קשים כתוצאה מהעבודה תחתיה

העובדת תובעת את הח"כית בגין התעמרות
צללית אישה. אילוסטרציה צילום: unsplash

יועצת פרלמנטרית שעבדה במשך חמשה חודשים בלשכתה של חברת הכנסת מירב מיכאלי ממפלגת העבודה, תובעת ממנה 320 אלף שקלים וטוענת כי התעמרה בה, השפילה אותה - ושנגרמו לה נזקים נפשיים קשים כתוצאה מהעבודה תחתיה - כך דווח הערב (שלישי) במהדורה המרכזית של חדשות 12.

על פי הדיווח, העובדת מספרת שפוטרה במפתיע - ומבלי שנערך לה שימוע. לפי הנטען בכתב התביעה, מיכאלי "קבעה את סדר יומה של התובעת לפרטי פרטים וכן שלטה בה ובכל פעולותיה, בכל תקופת ההעסקה. היא הפעילה כנגד התובעת סנקציות עונשיות אשר כללו יחס תוקפני, השפלות, הטחת האשמות, טרטורים ואגרסיביות".

העובדת מספרת שהייתה לה "חוויה שלילית, מעוותת ושקרית, במובנים מסוימים אף סדיסטית, מאמללת ומתעללת מאין כמותה, עבודה שהייתה סבל מתמשך" שכן לדבריה היא הועסקה 24 שעות ביממה ו-7 ימים בשבוע והייתה צריכה "להיות זמינה בכל עת ואף נדרשה לעבוד במהלך הסופ"ש ובשבת וכן לטפל ב"דחיפות" בכל גחמה של מיכאלי.

בכתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד אופיר שמשון, מתואר כי "דרך העבודה תחת חברת הכנסת מיכאלי עובר הנתיב לעינויי נצח וכי העבודה מאמללת וארורה". לדבריה, במשך כל תקופת ההעסקה, "היא ספגה מדי יום ביומו יחס בוטה, קפריזי, מעליב, מזלזל, מבזה ומשפיל במישור המקצועי והן במישור האישי - יחס העולה כדי התעמרות תעסוקתית חמורה ופגיעה אנושה בכבוד האדם. זאת, באופן רצוף ובעצימות גבוהה, כולל: התנסחות פוגענית, פניות תוקפניות הגובלות באלימות מילולית, חוסר סובלנות, דקדקנות/ דווקנות לא עניינית ופרסונלית והאשמות שווא".

עוד מתואר בכתב התביעה כי "היחס המקומם והשערורייתי נחווה על ידי התובעת כהתעללות, והפך את סביבת העבודה תחת חברת הכנסת מיכאלי לעוינת. יחס זה הסב לתובעת נזקים שונים, בכללם נזקים נפשיים/ פסיכולוגיים וכלכליים למכביר".

עוד טוענת התובעת שנדרשה לשמש כ"'משרתת אישית' של מרב ולכתת רגליה לצורך השגת חפצים שונים ומשונים שאינם קשורים לתפקיד וכל זה לפי הקפריזות, שהיו נשלפות באופן פתאומי לפי מצב רוחה של מרב. למשל, להביא למרב מלחייה כדי שתוכל להמליח את הסלט שחתכה בכנסת או להתייצב, בהזדמנויות שונות, למקומות שונים זמן רב טרם התכנסה אסיפה או ישיבה בכדי 'לתפוס כיסא' בעל זווית מתאימה למצלמות התקשורת - למשל, בוועדות בכנסת".

היא מציינת כי בין היתר היא נדרשה "לשמש צלמת אישית של מרב במספר אירועים והזדמנויות, כגון, אירוע בר מצווה של משפחת קסטנר. צילומים נוספים לא היו קשורים לעבודה הפוליטית או הפרלמנטרית אלא ניתן לאפיינם כ'בוק לדוגמנות' לתמונות אישיות ברשתות החברתיות".

כמו כן, בניגוד לחוק "סוגיות ההזדהות הפוליטית שלה התבררה בהמשך כתנאי מתלה להמשך העסקה לאחר שהיא נדרשה על ידי מיכאלי, ועל ידי עובדים אחרים שלה, להתפקד למפלגת העבודה וכן להירשם כצירה בוועידה - והכל בניגוד לרצונה ועל חשבונה. למרות שהביעה במפורש את התנגדותה להירשם למפלגה, נאמר לה מפורשות 'אין לך ברירה'".

עוד נטען בכתב התביעה כי "התייחסותה הפוגענית של מרב למראה החיצוני של התובעת, ובפרט למשקל גופה, הייתה התייחסות פוגענית ומזלזלת. כך במספר הזדמנויות רמזה מרב לתובעת כמה טוב לעשות דיאטה, כמה טוב לצום, הרבתה לשוחח על אוכל דיאטטי וכו'". 

כאמור, התובעת דורשת פיצויים מחברת הכנסת מיכאלי על סך 320 אלף שקלים, זאת על רקע טענתה לפיטורין בניגוד לדין וללא עריכת שימוע, העסקה פוגענית, התעמרות בעבודה, סביבת עבודה עוינת, עוגמת נפש כללית, פגיעה בשם הטוב, פגיעה באוטונומיה ונזקים רפואיים.

 

מירב מיכאלי התעמרות תביעת נזיקין יועץ פרלמנטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד