י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסאגה וההתחייבות

פתח תקווה: האם כספי התמיכות של החינוך החרדי מותנים? • צפו

נציגי יהדות התורה מהאופוזיציה הפריחו שמועות על הפלייה של כספי התמיכות, אך תיעוד מישיבת המועצה הוכיח כי לכספים יש מקור תקציבי מובטח • לבקשת יו"ר תנועת ש"ס בעיר – ראש העיר אף התחייב על כך, וגם פנה להסביר לאחד מנציגי יהדות התורה כיצד קוראים את ספר התקציב, וכמה תקציבים ייעודיים יש בו עבור החינוך החרדי

פתח תקווה: האם כספי התמיכות של החינוך החרדי מותנים? • צפו
ראש העיר רמי גרינברג צילום: באדיבות המצלם

פתח תקווה החרדית געשה בימים האחרונים לאחר העברת תקציב 2021 בישיבת המועצה שהתקיימה בתחילת השבוע, תקציב זכה לשבחים רבים בעיר לאחר שלמרות משבר הקורונה – התקציב לא נפגע וכל הפרויקטים לקידום העיר ממשיכים לשגשג הלאה, כשהם כוללים בתוכם גם את מוסדות הציבור החרדי.

אלא שלצד ההצלחה בהעברת התקציב העירוני לטובת העיר, החלו לפרוח בעיר שמועות שונות, בעיקר מצד נציגי יהדות התורה שאינם חלק מהקואליציה, שכביכול כספי התמיכות של מוסדות החינוך הופלו לרעה בכך שהם מותנים ביתרה מהתקציב העירוני הכללי, וכי הם כביכול אינם חלק מבסיס התקציב.

אלא שמבדיקת הדברים עולה כי ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג, התמודד עם טענה זו בישיבת מועצת העיר, ואף הסביר לחבר המועצה מטעם יהדות התורה שמעון ברגמן שהעלה את הנושא, כי מדובר בטענה שקרית לכל דבר וענין, לאחר שכספי התמיכות מותנים באישור טכני של משרד הפנים לקבלת כספי התאגידים העירוניים, ולכן יש עבורם מקור תקציבי ברור ומובנה שרק זקוק לאישור טכני, ובוודאי שאינם מותנים ביתרה מהתקציב הכללי כפי שנעשה בקדנציה של ראש העיר הקודם – ובהסכמתם אז של יהדות התורה.

בסרטון שהופץ בעיר עם חלקים רלוונטיים מישיבת המועצה, ניתן לראות כיצד ראש העיר מתייחס לנושא מספר פעמים, כשבפעם הראשונה הוא אומר: "לגבי הנושא של התניית התמיכות, אמרתי לך (חבר המועצה ברגמן) ואני אומר את זה פה ותרשום בפרוטוקול – כל שנה כספי התיאגוד מאושרים (ע"י משרד הפנים), לכן יש לזה מקור תקציבי, ואנחנו מקווים שכבר בחודש הקרוב זה יאושר ומהר מאוד ייכנסו כספי התמיכות לבסיס התקציב".

בפעם הנוספת שהתייחס לכך, ניתן אף לראות את ראש העיר כשהוא מתחייב, לאור בקשת ממלא מקומו ויו"ר תנועת ש"ס אליהו גינת, להכניס בפועל את כספי התמיכות בספר התקציב לאחר קבלת האישור הטכני: "אני עובר להצבעה על בסיס התקציב, ולבקשת אליהו גינת (יו"ר תנועת ש"ס בפ"ת, ומ"מ רה"ע) אני רוצה לחדד: כספי התיאגוד שאמורים להיות מאושרים בחודש הקרוב, הם רק ענין טכני, וכפי שאמרתי כמה פעמים ואני מדגיש את זה שוב – כל כספי התמיכות יהיו בספר התקציב בצורה מושלמת. אני אומר את זה ומתחייב על כך באופן חד משמעי".

בהמשך ישיבת המועצה הסביר ראש העיר כי כספי התמיכות הם חלק קטן מכספי התקציב הייעודי עבור החינוך למגזר החרדי, ומנה רשימה של סעיפי תקציב בסכום של עשרות מיליונים, כשאלה גם לא מותנים טכנית, אלא מובנים בבסיס התקציב.

רמי גרינברג פתח תקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד