י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
זה לא משחק

אזהרה: מתחזים למדבירים בניגוד לחוק

המשרד להגנת הסביבה נלחם בתופעת ההדברות הבלתי חוקיות ומזהיר את הציבור מפני מתחזים למדבירים העוסקים בהדברה בניגוד לחוק

אזהרה: מתחזים למדבירים בניגוד לחוק
רשת הדברה צילום: יח"צ

במהלך החודשים האחרונים התקבלו במשרד להגנת הסביבה מספר תלונות לגבי אנשים שעסקו בהדברה והציעו לציבור שירותי הדברה בניגוד להוראות החוק ובחלק מהמקרים אף התחזו למדבירים. כאשר לפי חוק הסדרת העיסוק בהדברה תברואית, אין לעסוק בהדברה ללא רישיון מתאים, והדבר מהווה עבירה פלילית. והמשרד מבצע בימים אלה פעולות אכיפה.

במשרד להגנת הסביבה מדגישים כי מדבירים בעלי רישיון מופיעים במרשם המדבירים, המתפרסם באתר האינטרנט של המשרד להגנת הסביבה, והם חייבים להציג את רישיונם לפי דרישת מזמין העבודה. כאשר מזמינים הדברה, יש לבדוק כי למדביר יש רישיון בתוקף במרשם שבאתר, ועם הגעתו דרשו לראות את הרישיון.

העיסוק בהדברה מחייב ידע מקצועי נרחב והיכרות מעמיקה עם החובות, החוקים והכללים המחייבים. הזמנת מדביר ללא רישיון עלולה לחשוף אתכם ואת סביבתכם לחומרים מסוכנים ורעילים באופן לא מבוקר, לא מקצועי ולא חוקי.

המשרד להגנת הסביבה הודיע היום (שלישי) כי הוא בודק תלונות בנוגע למדבירים בעלי רישיון, ובהתאם לממצאים, מבצע פעולות פיקוח ואכיפה גלויות וסמויות על מנת לבחון עמידה בדרישות החוק ביחס למדבירים אלו. כל זאת על מנת למנוע את חשיפת הציבור לסכנת הרעלה כתוצאה מחשיפה לתכשירי הדברה אסורים ופעולות הדברה אסורות.

במשרד להגנת הסביבה הזהירו לסיום: הדברה זה לא משחק! העיסוק בהדברה תברואית מחייב רישיון הדברה מהמשרד להגנת הסביבה, ומחייב שימוש רק בתכשירי הדברה מאושרים על ידי המשרד.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל התייחסה לתופעת המדבירים הבלתי חוקיים ואמרה: "אנו פועלים לשמירה על הסביבה ובריאות הציבור באמצעות פיקוח על העוסקים המורשים בהדברה תברואית. אנו קוראים לציבור להיזהר ומדגישים את החשיבות והצורך בהזמנת מדבירים מורשים בלבד, בעלי רישיון מתאים לפעולת ההדברה, העושים שימוש בתכשירים מאושרים כחוק בלבד ובהתאם להוראות התווית. הדברה בניגוד לחוק עלולה להסתיים באסון!".

הדברה המשרד להגנת הסביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד