י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מחדל"

דרום הארץ: מאות חיסוני קורונה נזרקו לפח

מאות מנות חיסון נגד קורונה נזרקו אתמול לפח לאחר שפג תוקפן, זאת בעוד רבבות אלפי אזרחים באוכלוסיות הסיכון מתחננים לקופות החולים לקבל חיסון

דרום הארץ: מאות חיסוני קורונה נזרקו לפח
חיסונים לקורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מאות מנות חיסון נגד קורונה נזרקו אתמול (שני) לפח במתחמי חיסון באזור הדרום - כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות 13.

בעוד שרבבות אלפי אזרחים באוכלוסיות הסיכון מתחננים לקופות החולים לקבל חיסון, מאות מנות חיסון נגד קורונה נזרקו אתמול לפח לאחר שפג תוקפן. על פי הדיווח, בדימונה נזרקו 212 מנות, בשדרות 165, בקרית גת 90, ובסך הכול 467 מנות.

כזכור, אתמול דיווחנו כי מספר רשויות קראו לציבור לבוא ולהתחסן בשל חיסונם שעומד לפוג תוקפם. בעיריית ערד למשל הודיעו לתושבים לבוא לקבל חיסון ללא צורך בזימון או בשיוך לקבוצת סיכון. "אנחנו צריכים 'להעיף' היום 1,000 מנות חיסון כי בלילה יפוג תוקפן", נכתב בהודעת העירייה. "ראש העיר קרא לכל צוותי החינוך להגיע ושלח את כל עובדי העירייה להתחסן על חשבון זמן העבודה". 

גם בעיריית צפת קראו לכל התושבים להתחסן. לפי הודעת העירייה כל תושב יכול להגיע באופן עצמאי עד השעה 20:00, ללא צורך לקבל הפנייה מרופא או לקבוע תור. בעמוד הפייסבוק של העירייה נכתב כי "אנו שמחים לבשר שבתום דיון של ראש העיר שוקי אוחנה מול משרד הבריאות הושג סיכום כי החיסון היום יינתן לכלל תושבי העיר". גם בערים דימונה ושדרות באו תושבים להתחסן ללא צורך בזימון או בשיוך לקבוצת סיכון.

כאמור, גם לאחר המאמץ והניסיונות להשתמש בחיסונים, מאות מנות חיסון נזרקו לפח.

גורם בפיקוד העורף אמר לחדשות 13 כי "כבר מיום חמישי היה ברור שחלק גדול מהחיסונים עלול להיזרק. משרד הבריאות הביא לכל מתחם מאות חיסונים יותר ממה שנקבע מלכתחילה". גורם נוסף בפיקוד העורף סיפר לחדשות 13 כי "לא ברור מי הוריד כמות כזאת, זה לא פרופורציונאלי, זרקתי וירדו לי דמעות. אין גורם במשרד הבריאות שלא נעשתה אליו פנייה. התחננו, תביאו עוד אחיות, אבל לא עשו שום דבר".

ראש עיריית דימונה בני ביטון מתח ביקורת חריפה על משרד הבריאות ואמר כי "זו שערורייה, אני בעד שקודם כל יתחסנו גילאי 65 ומעלה, אבל אם הם לא מגיעים, לא חבל לזרוק את כל החיסונים?".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "לצערנו במקרה זה משרד הבריאות לא זכה לשיתוף הפעולה המצופה מראש עיריית דימונה. לבקשת ראש העיר, וכדי להימנע מזריקת מנות חיסון, משרד הבריאות אישר באופן חריג ומיידי לקופות החולים לחסן גם אוכלוסייה שאינה בתיעדוף. מאותו רגע היה מצופה מראש העיר להפעיל את כל יכולותיו בעירייה כדי להביא מאתיים ושנים עשר אנשים מתוך 40,000 תושבי העיר, בדיוק כפי שהיה בערים אחרות עם מקרים דומים. נראה ששיתוף פעולה מצד ראש העיר יכול היה למנוע את זריקת החיסונים".

קורונה חיסון לקורונה משרד הבריאות פג תוקף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד