י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נאום ה"התרגלנו" • צפו

חולדאי וניסנקורן בראשות מפלגת הישראלים: נמנע סגירת מרכולים

מפלגה חדשה בבחירות 2021: ר"ע ת"א רון חולדאי התייצב הערב והכריז על הקמת מפלגת 'הישראלים', לצד אבי ניסנקורן שערק מכחול לבן. חולדאי: "זו לא מפלגת המתחפשים, שיגידו לפני בחירות דבר אחד, ואחרי בחירות את היפוכו" | ניסנקורן: "ימשיכו לנסות לפגוע ולהכפיש" • צפו

חולדאי וניסנקורן בראשות מפלגת הישראלים: נמנע סגירת מרכולים
אבי ניסנקורן ורון חולדאי צילום: נס הפקות

"הבעיה היא שהתרגלנו", כך פתח הערב (שלישי) רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, את הודעתו כי הוא מקים את מפלגת 'הישראלים' ומתמודד על הנהגת המדינה, לצד שר המשפטים אבי ניסנקורן שנטש את 'כחול לבן' של בני גנץ.

חולדאי אמר: "התרגלנו לקלקול, לפילוג, לשקר, לקומבינה, ולשחיתות. התרגלנו לממשלה מטורללת שאינה יודעת לנהל שום דבר – שהקורונה עשתה ממנה וּמֵאיתנו צחוק. הכי גרוע זה להתרגל, להוריד את הראש, לוותר, להתייאש".

חולדאי הצהיר: "אני מסרב להתרגל! כִּמְשרת ציבור למעלה מֵחֲמישים שנה, אני אומר לכם היום: לא נתרגל לראש ממשלה עם כתבי אישום. לא נתרגל לְשיסוי, לְשִנאת חינם וּלִפְגיעה בדמוקרטיה. לא נתרגל לאיום המתמיד על מערכת המשפט וַאֲכיפת החוק, וּלִפְגיעה בְּבֵית המשפט העליון. לא נתרגל למיליון מובטלים וּלְעֶשרות אלפי עסקים קורסים. לא נתרגל לתשתיות מוזנחות, למערכת חינוך מיושנת, וּלמערכת בריאות שזקוקה להנשמה. החלטתי שאינני יכול עוד לעמוד מנגד".

"אזרחיות ואזְרְחי ישראל", הודיע ראש העיר המיתולוגי, "באתי לְכָאן הערב כדי להודיע על הקמת מפלגה חדשה. את העשייה הציבורית שלי אתם מכירים: נלחמתי כטייס במלחמת ששת הימים וּבְמלחמת יום הכיפורים, פיקדתי בשלום וּבְמלחמה, והשתחררתי בדרגת תת-אלוף. בחרתי לעסוק בחינוך: במו ידיי הפכתי את הגימנסיה מִתיכון מוכה אלימות וסמים, למוסד מבוקש. זה עשרים וּשתיים שנים אני מכהן כראש העיר של תל אביב-יפו. עיר שלא תמיד הייתה מה שהיא היום. הפכתי עיר מוזנחת שתושבים נוטשים אותה, לעיר פורחת. הערב אני פונה לְכוּלכם: אפשר להפסיק את הייאוש".

לדבריו, "עשיתי את זה בתל אביב-יפו. ואני יודע איך אפשר לעשות את זה במדינה. אני עושה את זה עבור ילדיי, אני עושה את זה בעיקר עבור נכדיי. כולנו צריכים להרים את הראש בְּגַאֲווה, וּלְהביט קדימה בתקווה. אפשר לנהל את ישראל אחרת, וצריך לנהל את ישראל אחרת. אבל מעבר לניהול, שבו יש לי רקורד עשייה של עֶשרות שנים, הבחירות האלה הן גם על ערכים".

בנאומו תקף את אויביו הפוליטיים החדשים: "אתם כל כך מיוֹאשים עד שאתם חושבים שסער ואלקין הם אלו שייצגו את הערכים שלכם? או בנט וסמוטריץ'? אני כאן הערב כדי לבשר לכם שיש אלטרנטיבה אמיתית. שיש לכם בית. יש לכם מפלגה – מפלגת הישראלים. פה זו לא מפלגת המתחפשים, שיגידו במתק שפתיים לפני בחירות דבר אחד, ואחרי בחירות את היפוכו. כל מי שמַכִּיר אותי יודע: אצלי הכול ברור – לא ליד, לא כמעט, ולא בערך".

בדבריו התחייב למנוע סיפוח, למנוע את סגירת המרכולים בשבת בתל אביב, למנוע פסקת התגברות, לצד שמירה על הדמוקרטיה, והבטחת שוויון ברוח מגילת העצמאות ותוכניות דיור וחינוך, תוך שהוא האשים: "סער, בנט, ליברמן וּמנהיגי הליכוד הם חברים ואחים שלנו, אבל הם אחראים לְכָל מה שקרה פה. העובדה שיש פוליטיקאים שאינם מושחתים כמו ביבי, אינה הופכת אותם להיות המנהיגים שלכם. זה לא מספיק לקבלת הקולות היקרים שלכם. לא להיות מושחת זה הבסיס למנהיגות – אבל זה לא מספיק".

אחריו עלה לנאום, שותפו להנהגה אבי ניסנקורן, שתקף בטון זועם: "מדינת ישראל נמצאת בצומת קריטי. הדמוקרטיה הישראלית תחת מתקפה. הניסיונות לפגוע בשלטון החוק הישראלי חסרי תקדים. לא היה דבר כזה מקום המדינה".

"כמי שהיה שם, כשר המשפטים וכחבר ממשלה, לצד קידום נושאים חברתיים והישגים בתחום זכויות האדם והאזרח, הקדשתי בחודשים האחרונים את כל כולי למאבק נגד ניסיונות בוטים ומסוכנים, מצד ראש הממשלה ושלוחיו, לחבל בעבודת משרד המשפטים ובמערכת החוק והמשפט".

לדברי ניסנקורן, "נאבקתי נגד ניסיונות חוזרים ונישנים לערב שיקולים אישיים בהחלטות בקנה מידה לאומי. החלטות שנוגעות לחיים של כל אזרחית ואזרח בישראל. נאבקתי וגם ניצחתי, כאשר הם דרשו להפוך את הליך מינוי בכירי שלטון החוק למסחרה פוליטית, כאשר הם רצו לפגוע בשומרי הסף ובמערכת המשפט והצדק", אמר.

עוד אמר השר ניסנקורן: "ניסו, וימשיכו לנסות לפגוע בי, להכפיש את שמי, להדביק לי עלילות וסיפורים מופרכים. גם היום המשיכו בזה. אבל לרגע אני לא מתבלבל, הסיפור פה הוא ערכים, ולא בריחה מאחריות. על הכף מונחת יציבותה של הדמוקרטיה הישראלית, בעת הכי שברירית ופגיעה שידעה. זו המחשבה שמובילה אותי, וזה השיקול היחיד שעומד לנגד עיני".

"אנו עומדים כעת בשיאו של המאבק על החברה, הכלכלה, ועל דמותה של המדינה שלנו. מולנו ניצב ראש ממשלה שמוכן, בעת משבר כלכלי ובריאותי חסר תקדים, להחזיק את תקציב המדינה כבן ערובה ולדרוש בתמורה את ראשיהם של מערכת אכיפת החוק. לא ניתן לזה להימשך", הצהיר.

"כפי שהתחייבתי עם כניסתי לתפקיד, עמדתי כחומה בצורה בשמירה על מערכות שלטון החוק והמשפט. במאבק הזה אין לנו ברירה אלא לנצח. לא אזרחי ישראל הואשמו בשלושה כתבי אישום, אין סיבה שישלמו את המחיר".

לסיום אמר, "למעלה מ-15 שנים אני לוקח חלק בעשייה הציבורית. זה בנפשי. כיו"ר הסתדרות הובלתי את העלאת שכר המינימום, את העלאת קצבאות הנכים והעלאת הביטוח הסיעודי לאזרחים הוותיקים, צמצום תופעת עובדי הקבלן ושילוב אנשים עם מוגבלות". כך ניסנקורן.

בליכוד הגיבו להצהרת השניים ומסרו: ‏"מאחלים הצלחה לגנץ ולחולדאי בזמן שראש הממשלה נתניהו מביא מיליוני חיסונים לישראל, מוציא את ישראל ממשבר הקורונה ומחזיר אותנו לחיים".

רון חולדאי אבי ניסנקורן מפלגת הישראלים בחירות לכנסת ה 24 בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד