י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יו"ר 'בד"צ העדה': כשרות רובין - ירודה וזולה

מנהל כשרות 'בד"צ העדה החרדית', תוקף את כשרות הגר"א רובין: "הייתי במפעלים שלהם, ראיתי דברים מסמרי שיער" • "ברחוב יש שם: חנות שמאבדת הכשר - מתקבלת מיד אצל הרב רובין" • חשיפה

"כשרות בעייתית". הרב גבריאל פפנהיים
"כשרות בעייתית". הרב גבריאל פפנהיים

שלוש שעות עמד יו"ר ועד הכשרות החזק והפופולארי של העדה החרדית, הרב גבריאל פפנהיים, וירה חיצים ובליסטראות במערכת הכשרות של הגר"א רובין.

אחרי 'סערת שטראוס' שפרצה לאחר שמערכת הכשרות של הרב רובין אימצה את החברה בצעד שהיה למורת רוחו של הגרמי"ל לנדא – נדמה היה במערכת הכשרות של הרב רובין כי השקט התעשייתי (תרתי משמע) שב לשרור, וכי מעתה ניתן לשוב ולהתמקד בעבודת הכשרות הסבוכה.

אלא שבחול המועד פסח האחרון, קפץ עליהם רוגזו של הרב גבריאל פפנהיים, החולש על מערכת הכשרות הגדולה של בד"ץ העדה החרדית, שעמד ותקף את רמת הכשרות, ולא חסך את שבט לשונו בפני מאות המאזינים.

ההרצאה במהלכה נאמרו הדברים החריפים הנחשפים בזאת לראשונה, כאן באתר 'בחדרי חרדים', התקיימה ב'בית התבשיל' שבקומה התחתונה של ישיבת 'תולדות אהרן' בירושלים, שאל קהילתה משתייך פפנהיים. מאות גדשו את האולם. ההרצאה, שאמורה הייתה להתחיל ב-21.00 בערב ולהימשך שעה, נמשכה שלוש שעות, עד לשעה 12.00 בלילה.

הוא עבר מנושא כשרותי אחד למשנהו, שיבח כשרויות מסוימות, וגינה אחרות. לא אחת הוא שיבח כשרות מסוימת, ובאותה נשימה דיבר בגנותה.

כך למשל, על מערכת הכשרות של הרב לנדא היו לו הרבה שבחים, כשלכל אורך השיחה הוא משתמש במטבעות לשון האומרות: "חוץ מ'העדה' והרב לנדא – אף אחד אינו מקפיד על נושא פלוני".

עם זאת, הוא אמר שלשיטות מסוימות, לא מקפידים אצל הרב לנדא על חלב עכו"ם בגלידה, בגלל שאביו של הגרמי"ל סבר שאבקת חלב עכו"ם שעובדה ואיבדה את כל צורתה - אינה נחשבת לחלב עכו"ם. "זה שאביו סבר כך, זה בסדר. אבל על הציבור לדעת זאת. אולי לא כולם סבורים כך", הטיח.

אפילו ועדת הכשרות של בעלזא, לצד עקיצות לא מעטות, זכתה למחמאות. ולא רק בעלזא, אלא גם O.U ו-O.K. זכו, לצד עקיצות, למילים חמות.

על כשרות אחת לא מצא פפנהיים, לאורך הדרשה כולה, מילה אחת טובה: מערכת הכשרות הידועה בראשותו של הגר"א רובין מרחובות, שבשנים האחרונות הולכת וצוברת פופולאריות וציבורים רבים סומכים עליה.

"הייתי הרבה פעמים בחו"ל והזדמנתי למפעלים של אותה כשרות המשתוללת בגאולה (כך כינה פפנהיים, לכל אורך ההרצאה, את כשרות הרב רובין, כשהוא נמנע מלנקוב בשמה ומתייחס לעובדה שחנויות רבות בגאולה עברו מכשרות 'העדה', לכשרות הרב רובין).

"ראיתי אצלם דברים מסמרי שיער", אמר פפנהיים. "התקשרתי פעם להעיר להם בעניין הקקאו, שקיבל בטעות הכשר לפסח על משהו שהיה בו תערובת חמץ ממש. הוא ניתק לי את הטלפון ואמר לי: הכול פוליטיקה. בסופו של דבר הוא פסל את הייבוא לא בגלל הבד"ץ, אלא בגלל ש-OU ובעלזא פרסמו מודעות נגד זה.

"כאשר נתנו הכשר למשחטות של כרמל אחרי שהוא עזב את כשרות הרב רובין – לקח לנו חצי שנה עד שסידרנו את הבלגן והתחלנו לשחוט שם", תקף פפנהיים.

"בכל מקום שהעדה החרדית הורידה ממנו הכשר, באו אנשי הרב רובין ונתנו להם מיידית הכשר משלהם", טען יו"ר ועד הכשרות של העדה החרדית. "בעלי החנויות יודעים, שמי שמוריד היום הכשר, מייד יש לו הכשר של הרב רובין".

האם התערבה בדבריו של פפנהיים נימה פוליטית דקה? האם העובדה שהרב רובין העניק את הכשרו לחנויות שעזבו את העדה החרדית או הועזבו על ידה – קשורה לשרשרת ההשמצות?

סביר להניח שלראשי מערכת הכשרות בראשות הגר"א רובין, יש מה לענות כנגד הטענות. כרגע לא ניתן היה להשיג את תגובתם לדברים.

הדברים, הנחשפים בזאת לראשונה, עוד יעוררו הדים רבים ויפרנסו כותרות לא מעטות.

אתר 'בחדרי חרדים' מבטיח לעקוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 138 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד