י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אתרא לא קדישא: המפלצת שוכנת על עצמות

פרשת הולילנד מסתבכת: אישים חרדים בכירים מלאו היום את חדרי החקירות ביאח"ה, כשתוך כך נחשפת פרשה חמורה: עצמות אדם התגלו במתחם הבניה והושתקו על-ידי גורמים חרדים • היכי דמי חילול ה'

מפלצות הנדל"ן. צילום ארכיון
מפלצות הנדל"ן. צילום ארכיון

'פרשת הולילנד' מסתבכת, ונראה כי ככל שחולפות השעות, מתבררות עוד ועוד עובדות מסמרות שיער, על התנהלות הגורמים השלטוניים בטיפול בפרשה.

עוד בנושא:
הולילנד: חשש ממעצר חרדים נוספים

40 מיליון ש"ח - זהו הסכום שהחליף ידיים בדרך לאישור מפלצות הבטון במורדות בית וגן. פרשיות 'ראשונטורס' ו'מעטפות טלנסקי' נראות מצומקות להפליא, כשמדובר בסכומים כמעט דמיוניים שהועברו במזוודות הכסף.

אלא שהחלק המצער הוא, שהזווית החרדית מקבלת נפח גדול מאוד בחקירת המשטרה. החל מאנשי עסקים חרדים, שעוברים בסך ביחידה הארצית לחקירות הונאה, דרך אנשי הוועדות המחוזיות והמקומיות, ועד למאעכרים מזדמנים. כולם בעניין. כולם בחקירות. מי שחיפש היום מניין זמין ונח באזור המרכז, יכל היה לגשת לחדרי החקירות ולמצוא שם את מבוקשו במהרה.

מלבד הקשרים העקיפים של אישים חרדים בכירים לסיפור, ישנו גם קשר ישיר. בתחילת שנות ה-2000, עברה הקרקע עליה נבנו המפלצות הנדלניות, דרך ידיים של איש עסקים ידוע, המתגורר בליקווד. איש העסקים א.ו, התורם סכומי עתק למוסדות תורה וחסד, התבקש למסור עדות בפרשה, אך ככל הנראה לא יואשם בסופו של דבר.

בימים אלו מרכזת המשטרה את מירב המאמצים בכדי ללכוד את ראש הפירמידה. שם הבכיר עליו מוטל צו איסור הפרסום, מפורסם בריש גלי בתקשורת כולה, והיה מי שבחר בעיתון 'מעריב' לכנות זאת: מסריח מהראש. הרמז על אחריות הקורא בלבד.

הערב (ה') נחשפת עוד פרשייה בשולי פרשיית השוחד, באם תתברר הפרשייה כנכונה הרי שיש בה כדי לערער את אמות הסיפין במגזר החרדי.

על פי דיווח של הכתב אמוץ שפירא מרשת ב, במהלך בנייתו של מתחם הולילנד בירושלים התגלו במקום, במהלך חפירות שביצעה רשות העתיקות, מערות קבורה ובהן גם עצמות אדם.

מי שחשף את הפרשייה הייתה העמותה הרפורמית חדו"ש - לחופש דת ושיווין. שם אומרים הערב, כי אז, כשגורמים חרדים היו מעורבים במיזם וישבו בוועדה לתכנון, וגורמים בעלי עוצמה, כסף והשפעה בחשו בעניין - לא היו הפגנות, ואיש לא איים לפרק את הקואליציה, לא הממשלתית ולא העירונית.

מנכ"ל חדו"ש, הראביי הרפורמי עו"ד אורי רגב, אמר בתגובה: "הממצאים הראשוניים של החקירה הם בעלי משמעות גם ביחסים המורכבים של דת ומדינה בישראל, ומצביעים לכאורה על כך ש'שוחד יעוור עיני חכמים' גם כאשר הם חרדים. גילויים בתקשורת החרדית על מעצרם של חרדים בקשר לחקירות השוחד עשוי לספק רקע מטריד לעובדה המאלפת שבניית פרוייקט אדיר זה בשטח בו התגלו עצמות אדם ושימש כאתר קבורה הסטורי, עברה ללא כל המהומות והאלימות החרדית המלווה פרוייקטים ציבוריים בהם מדובר 'רק' בפיקוח נפש והקופה הציבורית.

"בבואם להעריך את משקלה של התנגדות חרדית לבניה באתרי קבורה הסטוריים, חשוב יהיה למקבלי ההחלטות ולציבור להשוות את שתיקתם של בריוני הקברים במקרים דוגמת פרוייקטים של בניה לחרדים, בניה באתר קבורה מוסלמי, ואתר דוגמת הולילנד בו יש חשדות לתשלומי שוחד בהם מעורבים חרדים, ומולם - את מאבקם האלים באתרי בניה הדרושים לטובת הכלל ולהעמקת הידע הארכיאולוגי".

יהיה זה עצוב מאוד להיווכח כי דברי 'הראביי' הרפורמי נכונים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד