ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אכיפה נוקשה

צפו: השוטרים פשטו על תפילת מעריב בבעלזא

משטרת אנטוורפן ואולי בלגיה כולה, אוכפת את הוראות הממשלה בצורה  בלתי מתפשרת. לאחר שבליל שבת פשטו על השטיבל של בעלזא, אמש זה קרה שוב. 3 אנשים מעל המותר בחוק הביאו את השוטרים והבלשים העקשניים לרשום דו"חות לכולם 

צפו: השוטרים פשטו על תפילת מעריב בבעלזא
שוטרים בביהכנ"ס של בעלזא באנטוורפן צילום: באדיבות המצלם

לא בפעם הראשונה לאחרונה: שוטרי משטרת אנטוורפן ביקרו אמש (שלישי) בבית הכנסת של חסידי בעלזא באנטוורפן, לאחר תפילת ערבית שהתקיימה בשעה 22:15, בלשים ושוטרים במדים נכנסו במפתיע ורשמו את פרטיהם האישיים של כל הנוכחים במקום. יצוין כי זו הפעם השנייה השבוע, ששוטרים באים לאותו מקום, אלא שהפעם הם באו בכוחות מתוגברים, ולא אפשרו לנוכחים להימלט עד שפרטיהם נרשמו.

על פי החוקה הבלגית, מותר להתכנס בימים אלה עד 17 איש, אך במניין התפילה נכחו מעל 20 והשוטרים לא ויתרו למרות החריגה הזוטרה. "היינו ממש קצת אנשים במקום, עם מסכות ורווח כמו שצריך", מספר אחד המתפללים ל'בחדרי חרדים'. לדבריו: "השוטרים מקפידים פה מאד, יש כאן מישהו שפשוט מלשין כל פעם למשטרה שרושמת דוחות גם לגויים דו"חות, אלא שאצלנו זה בולט יותר".

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בליל שבת האחרונה פרשת ויגש, פשטו שוטרים על בית הכנסת של חסידי בעלזא, ולקחו פרטים מכל הנוכחים, כאשר בבית הכנסת נכחו יותר מתקהלים מהמספר המותר בימים אלה - 17 איש כאמור.

יש לציין כי האכיפה בבלגיה לא מתמקדת דווקא ביהודים, גם הכנסייה המקומית באנטוורפן לא קיבלה אישור לקיים תפילות בנוכחות יותר מ-17 איש וזאת בזמן שהגויים חוגגים את חגם.

חסידי בעלזא קורונה חרדים אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד