י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דורשים צדק

חוצה יבשות: הפגנה בניו יורק על מות הנער • צפו

המחאות בעקבות מות הנער בן ה-16 בבנימין, חוצה יבשות ומגיעה לניו יורק. כמאה איש הפגינו אתמול מול הקונסוליה הישראלית ודרשו למצות את הדין עם השוטרים שגרמו למותו של אהוביה סנדק ז"ל • צפו בתיעוד

חוצה יבשות: הפגנה בניו יורק על מות הנער • צפו
הפגנה בניו יורק בעק' מותו של אהוביה סנדק ז"ל צילום: באדיבות המצלם

מותו הטראגי של הנער אהוביה סנדק ז"ל בן ה-16, בעת מרדף משטרתי, מסרב לרדת מסדר היום והמאבק לעשיית הצדק עם השוטרים האחראיים למחדל נמשך וגם חוצה יבשות. אתמול (שלישי) הפגינו כמאה חרדים, רובם חסידי חב"ד, מול הקונסוליה הישראלית בניו יורק.

ההתקבצות מול הקונסוליה החלה בשעה 13:00 בצהריים (שעון מקומי), שם התאספו כמאה איש עם שלטי מחאה על הריגת הנער וקראו לממשלת ישראל להסיר את החרפה ולחקור את הנושא בחקירה חיצונית. על השלטים נכתב "דם יהודי אינו הפקר" ו"jewish lives matter".

במקום נכח שליח הרבי מליובאוויטש, הרב יהודה פרידמן, שדיבר על מעלת ישוב ארץ ישראל וקישר זאת גם לגאולה האמיתית והשלמה.

ע"פ הוראת הרבי מליובאוויטש, בהתכנסויות מעין אלו תצא הוראה למעשה בפועל, המשתתפים קיבלו על עצמם מספר החלטות טובות להוסיף בתורה ומצוות ע"מ למנוע מבחינה רוחניות, רציחות והריגות יהודים. במקום אף חילקו לכל משתתף מטבע לצדקה והמשתתפים יצאו מחוזקים בנושא שלימות העם והארץ והתעוררו כי 'הנה משיח בא'.

כפי שדווח אמש ב'בחדרי חרדים', מעל 170 רבנים מכל גווני הקשת, רבני ערים ויישובים, ראשי ישיבות וראשי קהילות, מתוכם מעל מאה שהצטרפו ביממה האחרונה, קראו להקים ועדת חקירה חיצונית לחקר הרג הנער אהוביה סנדק ז"ל, אשר על פי הטענות נהרג בידי שוטרים במהלך מרדף משטרתי בבנימין.

הרבנים כתבו בקריאתם: "כואבים את האירוע המזעזע בו נהרג הנער היקר אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי שהסתיים בתאונה קשה. מדובר בארוע חמור ביותר, כואב וחסר תקדים. אנו חוששים מתהום שעלולה להיפער בין משטרת ישראל ובין חלקים גדולים בציבור, בדגש על בני הנוער, בעקבות הטרגדיה הזו."

בהמשך ציינו הרבנים כי יש תחושה בציבור לסדר עדיפויות שגוי של המערכת "מוקצים משאבים אדירים לטיפול בקבוצה קטנה של נערים בני ההתיישבות, בעוד אלפי ארועים לאומניים ופליליים הפוגעים במתיישבים ובכוחות צה"ל... אינם מטופלים כלל".

חב"ד חב"דניקים אהוביה סנדק קונסול ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד