ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מה עומד מאחורי מותו של נשיא פולין?

כלי התקשורת בעולם מעלים סימני שאלה ותיאוריות קונספירציה בעקבות מותו של נשיא פולין ויריבה המר של מוסקווה - לך קצ'ינסקי, יחד עם עשרות מבכירי הממשל והצבא • האם רוסיה מאחורי ההתרסקות?

קצ'ינסק. התנגד לרוסיה - עכשיו הוא מת
קצ'ינסק. התנגד לרוסיה - עכשיו הוא מת

לאחר ההלם, האבל העולמי והתדהמה שתקפה את העם הפולני, ולמעשה את מרבית אזרחי העולם שלא האמינו שדבר כזה יכול להתרחש בעיצומה של המאה ה-21, החל חשדם של עיתונאים ואנשי תקשורת, בעידודם הפעיל של אזרחי פולין - להתעורר.

עוד בנושא:
חשיפה: ראשי הקהילה היהודית היו אמורים לשהות במטוס שהתרסק • ראיוןו
אסון נשיאותי: נשיא פולין ובכירי ממשלו התרסקו למוות • וידאו


מה-CNN לרשת הטלוויזיה הגיאורגית, מכלי תקשורת בסין ועד לטורי הדעות ב'מעריב', מעלים עיתונאים ברחבי העולם את התמיהה החרישית: היתכן? האם יתכן כי בעצם רוסיה ושליטיה, שבלשון המעטה לא חיבבו את נשיא פולין המנוח לך קצ'ינסקי, עמדו מאחורי המוות בערפילים?

קצ'ינסקי נחשב ליריבו המר של ראש ממשלת רוסיה - והאיש החזק בה - ולדימיר פוטין, בתקופת נשיאותו של פוטין עשה הכל כדי להתרחק מרוסיה ולהתקרב למערב, צעד ששיאו בהסכמה הפולנית להצבת טילים מערביים בשטחה.

הצעד המהיר בו נקטו השלטונות הרוסיים, במסגרתו הודיעו על פתיחתה של חקירה שבראשה יעמוד פוטין עצמו, מעלה גיחוך וסימן שאלה, הנשזרים כחוט דק גם בנימתם של מאמרי מערכת וטורים פרשניים שאינם חשודים על הפרחת תיאוריות קונספירציה.

"יום של רוע מוחלט", קרא אמש יריבו המר של ולדימיר פוטין, נשיא גיאורגיה מיכאיל סאאקשווילי, ליום בו נספה נשיא פולין, ועבר במהירות חשודה לפאר את "האומץ הגדול, הלב הגדול והערכים" של לך קצ'ינסקי.

האם התכוון סאאקשווילי להאשים מפורשות את רוסיה בהתרסקות מטוס הטופולוב TU-154? תוהים עיתונאים. כך או כך ניחוחות האשמה על חיסול ממוקד נוסח הקרמלין עומדים ללוות את הפרשה הזאת בשנים הקרובות, אולי תמיד.

96 בני אדם נהרגו בהתרסקות המטוס שעשה את דרכו מוורשה בפולין לסמולנסק ברוסיה. על המטוס הנשיאותי היו, בין היתר, משפחתו של הנשיא, יו"ר הפרלמנט הפולני, חברי פרלמנט רבים, קצינים בכירים בצבא פולין ונגיד הבנק המרכזי. בין ההרוגים גם מאבטחיו של הנשיא וראש היחידה לאבטחת אישים של פולין.

המטוס, טופולב Tu-154 מתוצרת רוסיה, שעבר שדרוג, התרסק בתנאי ערפל, במרחק קילומטר וחצי משדה התעופה. מושל אזור סמולנסק אמר כי מטוסו של הנשיא פגע בצמרות העצים באזור, ולאחר מכן התרסק והתפרק לחתיכות.

מקורות בפולין אומרים, כי במטוסו של הנשיא היו ליקויי בטיחות רבים, אולם על פי הערכה ראשונית התאונה הקטלנית אירעה בשל טעות אנוש של הטייס. דובר מחוז סמולנסק סיפר, כי הטייס קיבל הנחייה לנחות במינסק, בשל תנאי מזג האוויר הקשים, אולם החליט לנחות בסמולנסק למרות זאת. עדי ראייה דיווחו כי הטייס ניסה להנחית את המטוס לפחות ארבע פעמים.

הבוקר (א), כבר זיהה אחיו של קצ'ינסקי, ראש הממשלה לשעבר – ירוסלב, את גופתו של אחיו שנהרג אמש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד