י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
זכה ללמוד עם הרבי מגור

בד"ה: בעל חנות הספרים בחיפה הלך לעולמו

חודשיים וחצי אחרי אחיו הלך הלילה לעולמו הרב החסיד רבי מנחם מנדל רובינשטיין ז"ל מחשובי חסידי גור בחיפה מי שזכה לראות את הרבי ה'אמרי אמת', ולשמש את הרבי ה'בית ישראל' ואף ללמוד בחברותא בישיבה עם הרבי מגור שליט"א הלך לעולמו בגיל 83

בד"ה: בעל חנות הספרים בחיפה הלך לעולמו
רבי מנחם מנדל רובינשטיין ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מחיפה התקבלה הלילה הידיעה המעציבה על פטירתו של הרב החסיד רבי מנחם מנדל רובינשטיין ז"ל מחשובי חסידי גור והוא בן 83 בפטירתו.

המנוח ז"ל נולד בישראל בא' אלול תרצ"ז לאביו הרב החסיד ר' יוחנן רובינשטיין ז"ל שעלה לארץ מפולין  והיה מבוני חיפה התורתית בימים שלפני מלחמת העולם השניה ואף זכה להיות אכסניא של הרבי בעל ה'בית ישראל' זצ"ל בעיר חיפה. 

ר' מנחם ז"ל היה דבוק ברבותיו מגור זיע"א ויבלחט"א מינקותו, כל ימיו התענג על הזכייה שבילדותו זכה לראות את הרבי ה'אמרי אמת' בחיפה ובירושלים.  ועל שזכה גם לשמש את הרבי ה'בית ישראל' בחיפה ובזכרון יעקב.

תדיר היה מספר בערגה על כי זכה תקופה מסויימת ללמוד בחברותא עם האדמו"ר שליט"א מגור בישיבת 'שפת אמת', ונצר זאת כגאווה כל ימיו.

חן מיוחד היה לראות אותו יושב ושוקד בשטיבל בחיפה עם זכוכית מגדלת והוגה בתורה, רוכן היה על האותיות הקטנות של בעל הטורים ועל מדרשיו של רבי יונתן בן עוזיאל.

נודע בחנות הספרים והסת"ם המיתולוגית שלו ברחוב החלוץ בחיפה שם עוד היה יושב אביו ר' יוחנן ז"ל, כאביו אהב את הספר היהודי אהבת נפש.

כחסיד אמיתי, למרות קשייו ומכאוביו, נצרם בליבו, התהלך עם בוראו בתמימות ובאמונת תום.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי בתקופה האחרונה חלה ונחלש. עם נכדיו שבקרו אותו היום בביתו עוד שוחח בווערטערס מפרשיות השבוע החביבין עליו בערב נחלש, ופונה לביה"ח רמב"ם ולמגינת לב תוך זמן קצר השיב נשמתו הטהורה לבוראה.

הותיר אחריו זרע ברך ה' חסידים ואנשי מעשה את בניו החשובים הרה"ח ר' יוחנן מרית הרי"ם לוין, הרה"ח ר' שלום מחיפה, הרה"ח ר' שלמה מירושלים, והרה"ח ר' ישראל מאשדוד בנותיו משפחות, סלר, אלתר, נייהוז, טייטל. חתנו איש העסקים ר' שלמה טייטל.

אחיו הרה"ח ר' חיים דוב אפרים (בער) רובינשטיין ז"ל מזקני וחשובי חסידי גור בחיפה-בירושלים נפטר בחודש חשוון האחרון בגיל 88. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חיים בער רובינשטיין חסידות גור חיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד