י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ברקע התחלואה הקשה

אור ירוק ראשון לאסטרהזניקה: בריטניה אישרה את החיסון

חיסון נגד קורונה: לראשונה החיסון של אוקספורד-אסטרה-זנקה אושר לשימוש בבריטניה | ישראל חתמה על הסכם הבנות ראשוני עם אסטרהזניקה לאופציית רכישת 10 מיליון מנות חיסון

אור ירוק ראשון לאסטרהזניקה: בריטניה אישרה את החיסון
חיסונים לקורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

החיסון נגד נגיף הקורונה שתוכנן ויוצר על ידי מדענים מאוניברסיטת אוקספורד אושר לשימוש בבריטניה.

האישור מהווה נקודת מפנה מרכזית ויוביל להרחבה מסיבית במסע החיסונים בבריטניה, שמטרתו להחזיר את החיים לקדמותם במדינה שמתמודדת עם גל גדול מתים מקורונה, מעל 70,000 מתים.

בריטניה הזמינה 100 מיליון מנות מהיצרן אסטרה - זנקה וזה מספיק לחיסון של 50 מיליון איש. האישור ניתן על ידי רגולטור התרופות, כך שהחיסון בטוח ויעיל כאחד.

חיסון אוקספורד-אסטרא-זנקה תוכנן בחודשים הראשונים של שנת 2020, נבדק על המתנדב הראשון באפריל, ומאז עבר ניסויים קליניים רחבי היקף בהשתתפות אלפי אנשים.

יותר מ-600,000 בני אדם בבריטניה התחסנו עד עכשיו, מספרים נמוכים מאוד ביחס לאוכלוסייה מעל 60 מיליון. אך חיסון אוקספורד-אסטרה-זנקה יוביל לעלייה משמעותית בחיסון מכיוון שהוא זול וקל לייצור המוני.

ניתן לאחסן אותו במקרר סטנדרטי - בניגוד לחיסון של פייזר הזקוק לאחסון קר במיוחד ב-70 מינוס, כך שיהיה הרבה יותר קל להשיג את החיסון של אוקספורד לבתי אבות ובבתי חולים.

האישור החדש לחיסון מגיע בזמן שאנגליה עומדת בפני רמות זיהומים "חסרות תקדים", ופקידי הבריאות מוויילס, סקוטלנד ודרום אנגליה הביעו חשש מהלחץ הגובר על הרפואה הבריטית.

בריטניה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד