י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נחשפה פרצה חמורה

כך ניתן לעקוף את הרבנות ולהירשם בנישואים אזרחיים

פרצה חמורה בכרם בית ישראל: הבוקר נחשף כי זוגות שנשאו שלא על פי ההלכה בארה"ב, נרשמו לנישואין והוכרו כבני זוג גם במדינת ישראל | בתגובה הודיע שר הפנים דרעי: לא יאושרו נישואים בחו"ל באמצעות הזום

כך ניתן לעקוף את הרבנות ולהירשם בנישואים אזרחיים
שמלת כלה. אילוסטרציה צילום: unsplash

פרצה דתית חמורה נחשפה הבוקר: גם ללא אישור הרבנות, רשות האוכלוסין וההגירה מכירה בנישואים אזרחיים ומאפשרת לזוגות שנשואים גם שלא על פי ההלכה להופיע ברשימות הנשואים של המדינה - כזוג נשוי.

את הפרצה חושף הבוקר (רביעי) העיתונאי איתי שיקמן ב'כאן חדשות', על פי הדיווח לפחות שלושה זוגות שנישאו בחתונה אזרחית במדינת יוטה שבארה״ב הוכרו על ידי רשות האוכלוסין בישראל כנשואים.

הזוגות ביצעו את החתונה האזרחית דרך האינטרנט מביתם בישראל, הם קיבלו את האישור הדרוש מהמדינה ביוטה, והציגו אותו לרשות האוכלוסין בישראל למרות שלא נישאו על פי החוק בישראל שקובע שיש להינשא בטקס דתי, ולמרות שעצם הנישואים של הזוג מנוגד להלכה היהודית.

מדובר בפרצה חמורה שעלולה לשמש עוד עשרות זוגות שמסרבים להינשא על פי הדת היהודית, ובמשרד הפנים ייאלצו למצוא פתרון מהיר למנוע את הפרצה שעלול להשפיע משמעותית על ספר הנישואין היהודי במדינה
היהודית היחידה בעולם.

ברשות האוכלוסין וההגירה אישרו את הפרטים ומסרו בתגובה ל׳כאן׳: "רישום נישואים נעשה על פי חוק המרשם וביסודו הצגת תעודת נישואין ציבורית, מקורית ומאומתת המעידה כי הנישואין בוצעו על פי הכללים באותה מדינה. לאחרונה הוצגו תעודות נישואין שבוצעו במדינת יוטה בארה״ב. הנושא נבדק מול הגורמים המוסמכים ולאחר שניתן אישור כי אכן מדובר בהליך המוכר על ידי מדינת יוטה, הנישואים אושרו לרישום".

בעקבות פניות עיתונאים, הודיע היום (יום ד׳) שר הפנים אריה דרעי, כי אינו מאשר רישום נישואים שנעשו בחו"ל באמצעות אפליקציית הזום. מלשכת השר נמסר, "דרעי אמר את הדברים בעקבות פרסומים בתקשורת על כך כי לאחרונה הוגשו מספר בקשות לרישום נישואים מבלי שהסוגיה הוצגה בפני הדרג הניהולי והמשפטי ברשות האוכלוסין וההגירה. שר הפנים דרעי, הורה לעצור את הטיפול בבקשות אלה עד שהנושא יוצג בפני הדרגים הבכירים ברשות האוכלוסין וההגירה ובפני שר הפנים לקבלת החלטה".

רשות האוכלוסין וההגירה נישואין נישואי התבוללות משרד הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד