י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חורף חם

חימום תת רצפתי: הדרך הבטוחה ביותר לחימום הבית

הטכנולוגיות המתקדמות הקיימות היום בתחום ההסקה המרכזית וחימום הבית מאפשרות לקבל את החלום הזה בעלויות סבירות בהחלט ולא פחות חשוב, עם עלויות הפעלה יעילות וחסכוניות, אמינות שיא והחימום הכי נעים שיש

חימום תת רצפתי: הדרך הבטוחה ביותר לחימום הבית
דירה צילום: פיקסביי

לא קשה להבין את מקור המשיכה לפתרון של חימום תת רצפתי. אחרי הכל, מי לא ירצה להפוך את חודשי החורף לנעימים וחמימים יותר עם חום מהנה העולה מהרצפה ומחמם את כל חללי הבית? הטכנולוגיות המתקדמות הקיימות היום בתחום ההסקה המרכזית וחימום הבית מאפשרות לקבל את החלום הזה בעלויות סבירות בהחלט ולא פחות חשוב, עם עלויות הפעלה יעילות וחסכוניות, אמינות שיא והחימום הכי נעים שיש.

במערכות חימום תת רצפתיות יש לכם כמה וכמה אפשרויות בחירה מבחינת סוג הטכנולוגיה המשמשת, האם אתם רוצים לחמם את כל חדרי הבית כך או רק את חללי החיים המרכזיים, אופי הפריסה מתחת לרצפה, מידת השליטה והבקרה שלכם על המערכת ועל אזורי חימום נפרדים ועוד אלמנטים נוספים הקשורים להעדפות שלכם ולתנאים במיקום בו אתם גרים.

מהו חימום תת רצפתי?

באופן פשוט, מדובר על מערכת חימום ביתית / הסקה מרכזית שבה תשתית החימום מותקנת מתחת לרצפה (עם תאימות למגוון סוגי רצפות), כך החום עולה מהרצפה ומחמם את כל חלל החדר, בצורה אחידה, יציבה ובעיקר מאוד נעימה. זהו פתרון משמעותית יותר אלגנטי, מינימליסטי מבחינת אסתטית ויעיל אנרגטית בהשוואה להסקה מרכזית עם רדיאטורים או מפזרי חום הפועלים על בסיס מקור חום מרכזי. בניגוד לחימום עם מזגן – פתרון נפוץ ויחסית זול אבל כזה המספק חום יבש, לא נעים ולא יציב – כאשר החום עולה מצנרת תת רצפתית מתקבל חימום שאינו מייבש, נעים מאוד, אחיד בכל החלל ויציב מאוד מבחינת מסה תרמית.  

פתרון כזה מחמם את ביתכם בצורה מפנקת ואחידה מאוד וכאשר משווים מערכות חדשות ומתקדמות המבוססות על משאבות חום וצנרת מים חמים תת רצפתית למערכות תת רצפתיות מבוססות על תנורי סולר או גז אז מדובר על פתרון חסכוני מהותית, הן בעלויות הפעלה ואנרגיה והן מבחינת הפעלה אקולוגית ונטולת זיהום אוויר.

סוגי חימום רצפתי

בעולם זה של פתרונות חימום מרכזי תת רצפתי, יש שתי שיטות מרכזיות ליישום החימום של הרצפה ואי לכך של חללי הבית:

  • חימום חשמלי – מערכת המבוססת על גופי חימום חשמליים (כבלי חשמל ייעודיים למעשה) הפרוסים מתחת לריצוף הבית. בהפעלה חשמלית, הכבלים מתחממים, הרצפה מתחממת ובהמשך גם הבית. זו שיטה עם עלויות הפעלה גבוהות מאוד ויעילות אנרגטית נמוכה.
  • חימום מבוסס משאבת חום – אלו מערכות מתקדמות, חכמות ויעילות מאוד אנרגטית וכלכלית. משאבת חום מחממת את המים בצנרת מתחת לרצפה דרך תהליך פיזיקלי חכם של הוצאת החום הקיים באוויר (גם בטמפרטורות נמוכות מאוד!) והעברתו בצורה יעילה, יציבה ואחידה למים. פתרון זה מאפשר חום נעים ומפנק לצד עלויות הפעלה נמוכות, אמינות מעולה, בטיחות משופרת ויעילות אנרגטית גבוהה.

נציין כי בעבר, חימום מרכזי מבוסס סחרור מים חמים בצנרת מתחת לרצפה התבסס בעיקר על תנורי סולר או גז. זהו פתרון מאוד יקר לתפעול, מזהם מאוד ופחות יעיל אנרגטית וכלכלית לעומת משאבת חום חדישה וחסכונית. בהחלט ניתן לבצע הסבה למערכת מבוססת סולר או גז למערכת מבוססת משאבת חום – על בסיס אותה צנרת תת רצפתית או תשתית רדיאטורים חיצוניים.

עלויות של הסקה מרכזית תת רצפתית משתנות כמובן לפי גודל המערכת, גודל הבית ומאפיינים פרטניים כמו כמות אזורי חימום, כמות בקרים ותרמוסטטים בתוך הבית, מורכבת התקנת התשתית וכיוצא באלו. באופן כללי, עבור בית קרקע ממוצע, מדובר על עלות התקנה של כ-60,000 ש"ח, עם עלויות תפעול שנתיות נמוכות משמעותית לעומת כל פתרון אחר מבוסס סולר, נפט או גז ומן הסתם נקי, בטיחותי ופשוט יותר מפתרונות מבוססי שריפת עצים. לחצו כאן לקבלת הצעת מחיר <<

פתרון החימום הבטיחותי ביותר!

לבסוף, יתרון נוסף של חימום תת רצפתי מבוסס משאבת חום הוא ברמת הבטיחות הגבוהה שמערכות אלו מציעות – יתרון מהותי במשפחות ברוכות ילדים למשל! מדובר על פתרון חימום בטיחותי מכיוון שאין כל שריפת דלקים או חומר אחר, הרצפה מתחממת לטמפרטורה נמוכה יחסית ונעימה מאוד למגע, המים במערכת כלל לא מגיעים לטמפרטורות מסוכנות מבחינת כוויות (מה גם שיש אפס נזילות!) ומערכות החשמל הן כמו של מזגן ולכן בטיחותיות ולא מורכבות בצורה מובהקת.

עם מערכת שכזו אין יותר שימוש במפזרי חום או תנורים ניידים, אין רדיאטורים חשמליים יקרים ומגושמים, חסל סדר תנורי הנפט העתיקים וגם כבר לא צריך לסבול את החימום היבש של מזגן.

 

גוף חימום חימום תת רצפתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד