י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המשבר במרכז-שמאל

אשכנזי עוזב את גנץ: "לא אמשיך בכחול לבן"

עוד מסמר ננעץ היום בארון הקבורה של כחול לבן כששר החוץ והרמטכ"ל בדימוס מודיע כי לא ימשיך עם המפלגה לבחירות הקרובות. לדברי אשכנזי, הוא לוקח כעת פסק זמן פוליטי | "הודיתי לידידי ושותפי לדרך, בני גנץ, ואיחלתי לו בהצלחה בהובלת המפלגה בבחירות הקרובות"

אשכנזי עוזב את גנץ: "לא אמשיך בכחול לבן"
אשכנזי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר החוץ ומי שהיה שותף בהנהגת כחול לבן מודיע היום (רביעי) על פרישה מכחול לבן ועל פסק זמן מהחיים הפוליטיים. בכך נותר גנץ כמעט ללא דמויות משמעותיות לצידו.

השר גבי אשכנזי, שוחח השבוע עם יו"ר מפלגת כחול לבן ושר הביטחון, בני גנץ והודיע לו כי אין בכוונתו להמשיך ולהתמודד במערכת הבחירות הקרובה במסגרת כחול לבן, אך בנתיים הוא ימשיך לכהן בתפקידו כשר החוץ.

שר החוץ גבי אשכנזי אמר: "כחול לבן הציבה אלטרנטיבה שלטונית לבנימין נתניהו והחלטנו להשפיע מבפנים מתוך שיקול של אחריות לאומית. כך פעלתי כל חיי וכך אמשיך לפעול. בכל מקום בו היה סיכון על המדינה או סיכון עליי - בחרתי לקחת את הסיכון עליי".

לדבריו, "שינוי השיח מסיפוח השטחים, הוא שפתח את חלון ההזדמנויות להסכמי השלום ויחד מנענו כל ניסיון להרפתקאות מדיניות ומשפטיות".

"החלטתי כאמור", הודיע אשכנזי, "כי אין בכוונתי להמשיך ולהתמודד במערכת הבחירות הקרובות במסגרת כחול לבן וכי אני לוקח פסק זמן ושוקל את המשך דרכי. אשאר בתפקידי במשרד החוץ ככל שאדרש".

לסיום אומר אשכנזי, "הודיתי לידידי ושותפי לדרך, בני גנץ, ואיחלתי לו בהצלחה בהובלת המפלגה בבחירות הקרובות".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ התייחס להודעתו של אשכנזי ומסר: "אני מכבד את החלטתו של חברי שר החוץ אשכנזי ומודה לו מעומק הלב על השותפות בשנתיים האחרונות למען המדינה. אני וגבי מכירים שנים רבות והערכתי אליו רבה. גבי החזיר את משרד החוץ למקומו הטבעי כמשרד מוביל ומשפיע אחרי שנים של הפקרה, וסייע רבות בבלימת תוכנית הסיפוח וקידום נורמליזציה באזור, ואני בטוח שעוד יתרום רבות לציבוריות בישראל".

גבי אשכנזי בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד