י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

להדק חגורות: כך תחסכו בהוצאות הרכב

הוצאות הרכב כבדות עליכם? הנה לכם שלל רעיונות איך להקטין את הנטל של סעיף התחבורה בתקציב המשפחתי והאישי, בלי לנסוע פחות

  • ל' ניסן התש"ע
להדק חגורות: כך תחסכו בהוצאות הרכב

אחד הסעיפים המרכזיים בהוצאות האישיות של משפחה, בו יש מקום לייעול, הוא המכונית הפרטית. אחרי הוצאות הדיור והוצאות המזון אצל משפחות מרובות ילדים - הרכב הוא סעיף ההוצאה הגדול ביותר של רוב בתי האב החרדיים.

זינוק במחירי הדלק, תיקונים בלתי צפויים, אגרות שונות ומשונות וירידת ערך הרכב עלולים לעלות לנו הרבה כסף. יש לא מעט דרכים להקטין את הנטל של סעיף התחבורה בתקציב המשפחתי. להלן כמה רעיונות.

• חסכו בהוצאות הביטוח. רכשו ביטוח תיקונים "חכם". בישראל ישנן חברות המציעות ביטוח מפני תקלות נפוצות תמורת סכום קבוע. זהו חסכון פוטנציאלי נגד תיקונים לא צפויים שעלותם יכולה להגיע לאלפי שקלים.

• רכשו גלאי רדאר. זה אולי לא אתי ולא פוליטיקלי קורקט, אבל דוחות המהירות עולות לכם הנהגים כסף רב ומכניסות למדינה מעל ל-100 מיליון שקל בשנה. הדרך היעילה ביותר להימנע מדוחות היא כמובן לנסוע כחוק, אבל מי שמתקשה לעשות זאת יכול להתקין ברכבו, בעלות לא גדולה, התראה בזמן אמת על מיקומם ניידות ועמודי מצלמה.

• נקו את הרכב בעצמכם. מכוני שטיפת הרכבים, על כל סוגיהם, הם עסק משגשג מאוד, בעיקר בחגים ואחרי מזג אויר עם אובך, אבל למה זה צריך להיות על הגב שלכם. שטיפת רכב, כולל נקיון פנימי, נעה בממוצע בין 50 ל-80 שקל. בשנה ההוצאה הזו יכולה להגיע עד ל-1,000 ש"ח ואף יותר. שטיפת הרכב ידנית יכולה להיות גם הנאה וגם פעילות ספורטיבית.

• בצעו תיקונים וטיפולים רק במוסכים רשמיים. זול עולה ביוקר, אומרת הקלישאה ובתיקון הרכב היא בהחלט קולעת בול למטרה. אל תתפתו לתקן את הרכב במוסך מזדמן או ע"י חבר של חבר שאינו מוסמך לכך. ייתכן שהמעט שקלים שתחסכו יעלו לכם ביוקר בעוד כשנה.

• אל תתפתו לרכוש רכב חדש. שיקלו היטב רכישת רכב משומש "טרי". זוהי החלטה הגיונית וכלכלית כאחד. מעל 80% מהמשומשות "הטריות" בנות עד שלוש שנים, נמכרות כיום בישראל על-ידי חברות הליסינג במחירים נמוכים בהרבה מהמחירון שלהן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד