י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גוש הימין ללא רוב

למחרת ההצטרפות של חולדאי: סער לא מתרומם ולפיד נחלש

סקרים שמתפרסמים הערב לא מבשרים טובות כמעט לאף מפלגה. כניסתו של רון חולדאי, לא הפכה אותו לאלטרנטיבה, אולם הוא מצליח להחליש את כולם מלבד את הליכוד והחרדים. חלומו של לפיד להיכנס לבלפור הולך ומתרחק. ומה יקרה אם בנט וסמוטריץ' יפרידו כוחות • כל הנתונים

למחרת ההצטרפות של חולדאי: סער לא מתרומם ולפיד נחלש
לפיד/חולדאי/סער צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל/מרים אלסטר, פלאש 90

בעוד 84 ימים, אזרחי ישראל יצעדו אל הקלפיות ויבחרו את מי שינהיג אותם בארבע השנים הקרובות. טוב נו, בשלושת החודשים שלאחר מכן לפחות. אמש (שלישי) הכריז ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, על הקמת מפלגת 'הישראלים' בראשותו, ואליו חבר שר המשפטים אבי ניסנקורן שערק מ'כחול לבן'.

באולפני הטלוויזיה כבר מיהרו לקיים סקרים ולהשפיע על דעת הציבור. מסקר 'חדשות 12' שערך מכון הסקרים 'מדגם' של מנו גבע, עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת ישראל ומקבלת 28 מנדטים, לעומת 36 בכנסת הנוכחית. תקווה חדשה בראשות גדעון סער​ במקום השני עם 17 מנדטים.

ימינה בראשות נפתלי בנט עם 12 מנדטים, ירידה משמעותית לעומת הסקרים האחרונים אך עלייה נכרת בכוחה. יש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד נפגעת באופן משמעותי ממפלגותיהם של סער וחולדאי ומקבלת 13 מנדטים. הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה ממשיכה להחלש ומקבלת 11 מנדטים בלבד.

הישראלים בראשות רון חולדאי מפתיעה ומקבלת 8 מנדטים, כשמיד אחריה מגיע הגוש החרדי עם 16 מנדטים, 8 לש"ס ושמונה ליהדות התורה. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נחלשת ומקבלת 6 מנדטים בלבד.

כחול לבן בראשות בני גנץ ממשיכה להיחלש ומקבלת 4 מנדטים ומרצ בראשות ניצן הורוביץ מקבלת 5 מנדטים. העבודה, גשר, הבית היהודי ומפלגתו של עפר שלח לא עוברות את אחוז החסימה.

לפי הסקר גוש הליכוד, ימינה והחרדים זוכה רק ל-56 מושבים בכנסת הבאה, מרחק חמישה מנדטים לפחו מהקמת ממשלה.

סקר חדשות 12: מזמין הסקר: חברת החדשות. עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע. מועד איסוף הנתונים: 30/12/2020. אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה. מספר המשיבים בפועל: 505. מספר המתבקשים להשתתף: 3,415. טעות הדגימה המרבית: 4.4%+. שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות. שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית. אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי + טלפוני.

סקר 'חדשות 13' - אין רוב לימין; לפיד נחלש

לפי סקר שערך פרופ' קמיל פוקס, ופורסם הערב ב'חדשות 13', עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת השלטון הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת ישראל ואף מתחזקת לעומת הסקרים הקודמים ומקבלת 29 מנדטים. תקווה חדשה בראשות גדעון סער​ במקום השני עם 17 מנדטים.

ימינה בראשות נפתלי בנט עם 12 מנדטים, ירידה משמעותית לעומת הסקרים האחרונים, אך עלייה נכרת בכוחה. יש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד נפגעת באופן משמעותי ממפלגותיהם של סער וחולדאי ומקבלת 11 מנדטים. הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה, ממשיכה להיחלש ומקבלת 10 מנדטים בלבד.

הישראלים בראשות רון חולדאי מפתיעה ומקבלת 9 מנדטים, כשמיד אחריה מגיע הגוש החרדי עם 16 מנדטים, 8 לש"ס ושמונה ליהדות התורה. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נחלשת ומקבלת 6 מנדטים בלבד.

כחול לבן בראשות בני גנץ ממשיכה להיחלש ומקבלת 5 מנדטים כמו גם מרצ בראשות ניצן הורוביץ שמקבלת 5 מנדטים אף היא. העבודה, גשר, הבית היהודי ומפלגתו של עפר שלח לא עוברות את אחוז החסימה.

בחלוקה לגושים, גוש הימין עם 57 מנדטים, גוש השמאל עם 40 מנדטים, סער עם 17 וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 6 מנדטים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה ממשיך ראש הממשלה בנימין נתניהו להוביל על מתחריו בפער גדול ומקבל 38%. גדעון סער אחריו עם 18%, יאיר לפיד עם 12%, נפתלי בנט מקבל 9% ובני גנץ עם– 4%.

סקר חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס כלל 701 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 במגזר הערבי. התשאול נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת דוקטור אריאל איילון וחברת סטט-נט בהנהלת יוסף מקלאדה. טעות הדגימה - 3.7%.

סקר כאן 11 - גוש הימין עם אותה תוצאה

מסקר 'כאן 11', שערך מכון 'קנטאר מדיה', עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת ישראל, אך נחלשת לעומת כוחה כיום ומקבלת 28 מנדטים. תקווה חדשה בראשות גדעון סער​ במקום השני עם 18 מנדטים.

ימינה בראשות נפתלי בנט עם 14 מנדטים, ירידה משמעותית לעומת הסקרים האחרונים אך עלייה נכרת בכוחה. יש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד נפגעת באופן משמעותי ממפלגותיהם של סער וחולדאי ומקבלת 13 מנדטים. הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה ממשיכה להיחלש ומקבלת 11 מנדטים בלבד.

מפלגת 'הישראלים' בראשות רון חולדאי מפתיעה ומקבלת 8 מנדטים כמו גם ש"ס שזוכה לשמונה מנדטים. יהדות התורה נחלשת מעט ומקבלת שבעה. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נחלשת באופן משמעותי ומקבלת 5 מנדטים בלבד.

כחול לבן בראשות בני גנץ ממשיכה להיחלש ומקבלת 4 מנדטים כמו גם מרצ בראשות ניצן הורוביץ שמקבלת 4 מנדטים אף היא. העבודה, גשר, הבית היהודי ומפלגתו של עפר שלח לא עוברות את אחוז החסימה.

בחלוקה לגושים, גוש נתניהו עם 57 מנדטים, גוש השמאל עם 40 מנדטים, סער עם 18 וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 5 מנדטים. 

לפי הסקר, אם ימינה מתפרקת - בנט ירוץ לבד ובצלאל סמוטריץ' ירוץ במפלגה אחרת עם איתמר בן גביר – ימינה תיחלש בשני מנדטים ותזכה ל-12 מנדטים. סמוטריץ', במקרה כזה, לא יעבור את אחוז החסימה. השינויים בשאר המפלגות הם מינוריים. 

בתרחיש נוסף שבו חולדאי חובר ליאיר לפיד, המפלגה המאוחדת "יש עתיד-הישראלים" זוכה ל-21 מנדטים והופכת לשנייה בגודלה. במקרה כזה מרצ לא עוברת את אחוז החסימה, וקואליציה ללא נתניהו המורכבת מסער, לפיד, בנט, חולדאי, ליברמן וגנץ זוכה ל-65 מנדטים. 

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, בנימין נתניהו מוביל עם 41%, כשאחריו גדעון סער עם 33%.

סקר 'קנטאר מדיה ישראל', בוצע בעבור כאן 11 בשיטות סטטיסטיות מוכרות לעריכת סקרים בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. על הסקר ענו 563 משיבים מתוך 3429 שהתבקשו לענות. טעות הדגימה 4.4%+/-. מועד איסוף הנתונים 30 בדצמבר 2020.

סקר מנדטים בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד