י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חסימות ועצורים

מות הנער בבנימין: חודשו המחאות בירושלים

כמידי ערב, עשרות מפגינים מנסים לחסום את צירי התנועה באזור רחוב בר אילן בירושלים | כוחות משטרה גדולים פועלים במקום בניסיון להשיב את הסדר | שישה מפגינים נעצרו עד כה

מות הנער בבנימין: חודשו המחאות בירושלים
מחאת נוער הגבעות בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עשרות פעילי ימין ונערי גבעות חידשו הערב (רביעי) את המחאות בעקבות מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, שנהרג בשבוע בעשבר בבנימין במהלך מרדף משטרתי בבנימין. המחאה המרכזית מתקיימת כמידי ערב בשבוע האחרון ברחוב בר אילן בירושלים, שם המפגינים מנסים לחסום את צירי התנועה.

כוחות משטרה גדולים יחד עם לוחמי משמר הגבול פועלים במחאה בניסיון להשיב את הסדר הציבורי. למעלה מ-6 מפגינים נעצרו עד כה. המפגינים טוענים כי המשטרה עוצרת עוברים ושבים שאין להם כל קשר למחאה.

מהמשטרה נמסר כי "עשרות מפגינים הגיעו אל צומת בר אילן וניסו לחסום את הצומת. כוחות המשטרה במקום פעלו להשבת הסדר והצומת פתוח בשלב זה לתנועה". בנוסף, במשטרה הודיעו כי עשרות מפגינים החלו להפר בהר הרצל, תוך שהם מציתים פחי אשפה על גבי מסילת הרכבת הקלה. 

אתמול (שלישי), כזכור, התקיימה בירושלים מחאה אלימה בה תקפו כמה מפגינים שני בלשי משטרה שהיו במהלך מעצר. מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, התייחס הבוקר לראשונה לאירועים בבירה והגדיר זאת כ"הקצנה חמורה".

"מדובר בהקצנה חמורה של האלימות המופנית כלפי שוטרים המבצעים את תפקידם ופועלים לשמירת החוק והסדר. גם בתקופה מורכבת זו, אנו מאפשרים לכל אזרח את חופש הביטוי והמחאה בגבולות החוק", אמר כהן

"לצד זאת", הוסיף מ"מ המפכ"ל, "לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא ופגיעה באזרחים ושוטרים כאחד. האלימות הקשה שהופנתה אמש כלפי שוטרים בכסות של מחאה שהפכה להפרת סדר אלימה, היא חמורה ואסור שתתרחש במחאות ובכלל. בינה לבין מחאה לגיטימית אין כל קשר ומדובר בהתנהלות פסולה וחסרת רסן שצריך להוקיע ולגנות אותה מכל וכל".

 

 

אהוביה סנדק הפגנה בר אילן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד