י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
העולם בפאניקה

המוטציה מתפשטת מהר יותר מהתחזיות הגרועות

המוטציה הבריטית של נגיף הקורונה מתפשטת מהר יותר מהתחזיות הגרועות ביותר. כך הודיע ראש ממשלת אירלנד שהודיע על החמרת ההגבלות במדינה למשך ארבעת השבועות הקרובים

המוטציה מתפשטת מהר יותר מהתחזיות הגרועות
אילוסטרציה צילום: pexels

ראש ממשלת אירלנד מישל מרטין, הודיע כי המוטציה הבריטית של נגיף הקורונה מתפשטת מהר יותר מהתחזיות הגרועות ביותר ועל כן הוא הודיע על החמרת ההגבלות במדינה למשך ארבעת השבועות הקרובים.

מרטין אמר כי "בזמן שהמחקר הבינלאומי לגבי הזן החדש של נגיף הקורונה נמשך, אנחנו מתמודדים עם מוטציה שמתפשטת בקצב מהיר. הרבה יותר מהיר ממה שחזו התחזיות הגרועות והקודרות ביותר".

נציין כי ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס התייחסה היום להתפשטות המוטציה ואמרה כי רואים עליה משמעותית באשפוזים במאומתים ובתמותה, הדבקות מהירות בבתי"ס. במקביל יש מוטציה בדרא"פ שפוגעת יותר באנשים צעירים. על המוטציה מאנגליה לא ידוע ודאית, אך ההנחות הן שהחיסון יעיל לגביה והתשובות יגיעו מ'פייזר' בשבוע הקרוב. במצב התחלואה בישראל אין לנו לוקסוס להביא תחלואה מחו"ל".

היא התייחסה גם לתחלואה המיובאת וציינה כי "אנחנו במגיפה מתפשטת עם יותר מהכפלה בחולים המאומתים, והמונשמים ובמקביל המגיפה מתפשטת גם בעולם במדינות שנחשבו ירוקות. כרגע אנחנו מטפלים בהתפרצות קרונה במטוס מדובאי, ברגעים אלו המטוס נמצא בתחקיר לאחר שחזר עם 14 חולים".

עוד אמרה כי "הנתונים מראים שבבדיקות בכניסה נגלה 3% חולים מאומתים מהשבים מחו"ל והמשמעות עדיין גדולה. צריך להבין שזה לא שכשהבדיקה שלילית בכניסה זה פותר הכל, אלא של-97% נגלה אם הם חיוביים רק לאחר הנחיתה כשהם בארץ. כשמנקים את בדיקות הסקר לאוכלוסיות שונות אנחנו עומדים על 6% מאומתים ואנחנו רוצים להפסיק את הגברת התחלואה ע"י תחלואה מיובאת".

אירלנד קורונה שרון אלרעי פרייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד