י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשיפת 'הפרופסור המפלה'

המערכת הפוליטית מגיבה; לשלול את הרישיון

פרסום ההקלטה ב'בחדרי חרדים', מעורר סערה בשעות האחרונות, כשחברי כנסת בעיקר מסיעת ש"ס ואחד מיהדות התורה מגנים וקוראים למצות את הדין עם הפרופסור המפלה. ח"כ ארבל אף הגדיל לעשות ושיגר מכתבים לשר הבריאות וליחידה לתיאום המאבק בגזענות

המערכת הפוליטית מגיבה; לשלול את הרישיון
ישיבת סיעת ש"ס בכנסת צילום: דוברות הכנסת

שעות לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף תקליט בעת חיוג למרפאתו של פרופ' גדעון גולדמן, בה מובהר כי לא יקבל לקוחות הבאים מיישוביים דתיים וחרדים, אלא אם כן יציגו בדיקת קורונה שלילית, ברמז לכך שמקור התחלואה הינו בציבור החרדי - במערכת הפוליטית מגיבים במתקפה.

סגן שר החינוך מאיר פרוש, אומר הערב ל'בחדרי חרדים' כי "ההסתה של פוליטיקאים מסויימים נגד הציבור החרדי בכדי לעשות על גבם הון פוליטי מחלחלת למטה ולצערינו הרב התסכול של הגבלות הקורונה מתועלות לעיתים כלפי הציבור החרדי. אני קורא לקופות החולים לא לעבוד עם אותו רופא".

במקביל נודע ל'בחדרי חרדים' כי חבר הכנסת משה ארבל מש"ס, פנה אל עו"ד אווקה זנה, ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד הבריאות ודרש כי היחידה תפעל בהקדם "לבירור העניין תוך עירוב היועמ״ש, ההסתדרות הרפואית ומשרד הבריאות במידת הצורך״, ארבל ציין כי ״הצבת תנאים מעין אלו לקבל טיפול רפואי מהווה דוגמה למדיניות שיש בה משום אפליה, הדרה ופגיעה באנשים על רקע השתייכות לקהילה החרדית או דתית".

"לא ייתכן שרופא במדינת ישראל, וודאי רופא העובד בבית חולים ממשלתי ומרפאתו מספקת שירותים לקופות החולים, נוהג באפליה כלפי קבוצות באוכלוסייה ביחס לעצם קבלת הטיפול הרפואי במרפאתו", כתב ארבל. לדבריו, "רופא בדומה לנותני שירות ציבורי אחר אינו רשאי להפלות בהספקת שירות ציבורי ולקבוע ביחס לחלק מהאוכלוסייה תנאים מחמירים לקבלת השירות. וודאי שלא ייתכן שהקריטריון להצבת התנאי לקבלת הטיפול יהיה אם המטופל מגיע מ"אזור דתי או חרדי", מונח שממילא אין לו משמעות חוקית או רשמית, בניגוד למשל לקריטריון המבוסס על מספר החולים היחסי ברשות המקומית״.

ארבל פנה במקביל גם אל שר הבריאות יולי אדלשטיין וטען כי "הצבת תנאים שונים לקבלת טיפול רפואי, תנאים שאינם רלוונטיים לקבלת השירות אף לעמדתו הרשמית של משרד הבריאות, מהווה אפליה אסורה בהספקת שירות ציבורי ועשויה לעלות לכדי עבירה אתית. וודאי שלא ייתכן שהקריטריון להצבת התנאי לקבלת הטיפול יהיה אם המטופל מגיע מ"אזור דתי או חרדי", מונח שממילא אין לו משמעות חוקית או רשמית".

חבר הכנסת ארבל ביקש כי "המשרד יבחן את פרטי האירוע, יפעל כדי להפסיק באופן מידי את הפגיעה בקהילה החרדית והדתית ויבדוק אם יש מקום לנקוט בהליכים משמעתיים או אחרים כלפי פרופ' גולדמן. אסור שמערכת הבריאות בישראל תעבור לסדר היום על פגיעה כה קשה בשוויון, בזכויותיהן ובכבודן של אוכלוסיות שלמות במדינה בשל מקום מגוריהן או השתייכותן לקהילה חרדית או דתית. אבקש כי תעדכנני בדבר האמצעים והפעולות שננקטו".

בנוסף, חה"כ ארבל אמר ל'בחדרי חרדים': "לא יעלה על הדעת שרופא בישראל ינהג באפליה כלפי קבוצות באוכלוסייה לקבלת טיפול רפואי. התנהלות זו היא הפרה של שבועת הרופאים וחובה מוסרית לדאוג לבריאותו של כל אדם באשר הוא. גם חרדים הם בני אדם. בכוונתי לעקוב מקרוב למיגור התופעה מול הגורמים במשרד הבריאות".

חברי כנסת נוספים הגיבו לחשיפת 'בחדרי חרדים', כולם מסיעת ש"ס. יו"ר הסיעה חה"כ מיכאל מלכיאלי מסר: "לא מתקבל על הדעת אמירות שכאלו נגד אף מגזר ולא נעבור על כך לסדר היום", והוסיף: "בכוונתי לפנות לנציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים, וכן להסתדרות הרפואית שיגנו ויטפלו בעניין בכל החומרה הנדרשת".

"הפרופסור המסית מוכיח כי הוא סכנה איומה למטופליו", אומר ח"כ ינון אזולאי ל'בחדרי חרדים', "כל אדם בעל שכל ישר אל לו להפקיד את בריאותו בידיו. אדם זה מסוכן לבריות - ראו הוזהרתם".

חבר הכנסת אוריאל בוסו גינה גם הוא ומסר ל'בחדרי': "תופעת ההסתה של כמה נבחרי ציבור שהתעשרו מביטויים כנגד המגזר החרדי במהלך תקופת הקורונה לצערי חילחלה לעסקים הפרטיים, ופוגעת באזרחים, זוהי עליית מדרגה שצריכה להביא עימה תגובה בהתאם לאותו בעל עסק שיפנים שיש מחיר להסתה".

גם חבר הכנסת יוסי טייב לא יכול היה להחריש ותקף: "לאור התנהגות פרופ' גדעון גולדמן, הגיע העת לשים סוף אחת ולתמיד למסע ההסתה המתמשך כנגד הציבור הדתי והחרדי ולקנוס בחוק את המפלים והמסיתים". חה"כ טייב הוסיף וקרא למשרד הבריאות, "לבחון את האפשרות לשלול את רישיון הרופא גדעון גולדמן שמפלה בשירותיו את הציבור הדתי והחרדי".

אפליית חרדים קורונה גדעון גולדמן מאיר פרוש משה ארבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד