י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"יש לכם דין כובש"

דובר היחידה תובע מישראל לחסן את ערביי ירושלים

בעוד שכונות שלמות במזרח העיר י-ם הוכרזו כאדומות בעקבות התפשטות התחלואה בהן, דובר היחידה למאבק בנגיף במזרח העיר תובע מישראל לחסן את התושבים בתואנת החוק הבינלאומי 

דובר היחידה תובע מישראל לחסן את ערביי ירושלים
מזרח ירושלים צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

דובר היחידה למאבק בנגיף הקורונה במזרח ירושלים או כפי שהערבים קוראים לזה "ירושלים הכבושה" - מוניר אל-ר'ול, תובע את ישראל לחסן את ערביי מזרח ירושלים משום שיש לה דין כובש ועל פי החוק הבינלאומי עליה לספק את צרכיהם הבריאותיים של תושבי מזרח העיר.

בראיון לעיתון חמאס "פלסטין" הוא הביע חשש מפני "אימוץ מדיניות "גזענית" על ידי ממשלת ישראל" בנוגע לחיסון תושבי מזרח ירושלים, שכן לדבריו מרכז האבחון הראשון למגיפה הוקם רק כחודש לאחר שהיא החלה להתפשט וגם זה בלחץ חברי הכנסת הערביים.

הוא הוסיף כי ישראל מפלה את תושבי מזרח העיר בהטלת קנסות גבוהים בטענה שהם אינם עוטים מסכה או בגלל היעדר ריחוק חברתי ובגין פתיחת בתי עסק בניגוד להנחיות.

לדבריו, בירושלים המזרחית נרשמו באמצע השבוע 1,664 חולים בנגיף, מהם יותר מ-100 במצב בינוני וקשה המאושפזים בבתי חולים ערביים בירושלים. נציין, כי שכונות כפר עקב, וואדי אל-ג'וז, אל-שיח' ג'ראח וואדי אל-סאהרה בירושלים המזרחית הוגדרו כאזורים אדומים בגלל התפשטות נגיף הקורונה.

 

קורונה חיסון לקורונה מזרח ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד