י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
קידוש השם

אלוף הפוקר האורתודוקסי תרם את זכיותיו לצדקה

גרשון דיסטנפלד תרם מעל 125,000 $ לאחר ששיחק באירוע המרכזי של תחרות פוקר העולמית. בכל שנה סדרת הפוקר העולמית (WSOP) מרכזת את תשעת שחקני הפוקר המובילים מרחבי ארצות הברית כדי להתחרות בלאס וגאס

אלוף הפוקר האורתודוקסי תרם את זכיותיו לצדקה
גרשון דיסטנפלד צילום: מתוך הפייסבוק המשפחתי

משחק הגמר השנה באירוע המרכזי של תחרות פוקר העולמית התקיים ב-28 בדצמבר 2020. בין המתחרים היה גרשון דיסטנפלד, יהודי אורתודוקסי מניו ג'רזי, שהגיע למקום השמיני ותרם את כל הפרס שלו - 125,885 דולר לצדקה.

אמנם מקובל שכמה משחקני הפוקר המובילים בעולם תורמים חלק מזכיותיהם לצדקה, אך בעבר לא קרה שמישהו תרם את כל סכום הזכייה לצדקה' אולם גרשון ואשתו אביבה, החליטו לתת את כל הזכיה לצדקה, גרשון הסביר את החלטתו לתרום את כל הכסף מאחר והוא "גדל בקהילה אורתודוקסית בה הצדקה היתה חלק מהחיים" את הדברים אמר גרשון לאתר Aish.com. "היה לי מזל שגדלתי בקהילה אורתודוקסית חמה" מציין גרשון, גרשון קיבל מילדת לימודים מישיבה יונברסיטי, והחליט לתרום את כל הכסף.

במשך שנים פוקר היה תחביב עבור גרשון. הוא השקיע זמן בקריאה ובלימוד אודות פוקר, ואז החל לשחק במשחק. "גרפתי לקראת טורנירים מזומנים רבים" הסביר. "אני הולך הרבה למשחקים אבל זה האירוע המרכזי הראשון שלי".

גרשון אמר לפני הטורניר כי ייתן את כל זכיותיו לשמונה ארגוני צדקה שונים. הוא ציין ארבעה מהם, כל אחד מהם יקבל שמינית מזכיותיו לאחר ניקוי מס. ארגונים אלה הם ארגונים בהם גרשון ואביבה מתעסקים כל השנה, ארגונים העוסקים בסיוע לאנשים בשלל מצבים ואנשים הנמצאים במצוקה.

גרשון מציין כי הוא ואביבה "התברכו על ידי הקב"ה במשאבים כספיים ותמיד ראינו את עצמנו כבעלי אחריות להשתמש במשאבים האלה שנתן לנו אלוקים כדי להיטיב עם העולם, בין אם הם כספיים או כישוריים". לגרשון ואביבה ארבעה ילדים, בגילאים ארבע עד 19, שושנה (19), טליה (15), אסתי (13), ובן אחד, אריה (4). חשוב להם שילדיהם "יגדלו עם נתינה לאחר כדרך חיים, בדיוק כפי שעשו ההורים שלנו".

צדקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד