י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התחלואה המיובאת

אחד מכל 100 ישראלים שביקרו בדובאי נדבק בקורונה

שלום דוחה הכל: מנתוני משרד הבריאות עולה כי בחודש האחרון לכל הפחות 343 ישראלים שחזרו מדובאי אובחנו כחיוביים לנגיף | ראש שירותי בריאות הציבור: "אנחנו עומדים על 6% מאומתים, צריך לקטוע את התחלואה המיובאת"

אחד מכל 100 ישראלים שביקרו בדובאי נדבק בקורונה
הכפר הגלובלי של דובאי צילום: שוקי לרר

הסכם השלום עם דובאי הביא לנהירה המונית למדינה. מנתוני רשות שדות התעופה שנחשפו בישראל היום עולה כי 35 אלף ישראלים ביקרו עד כה בדובאי - 33 אלף מתוכם רק בחודש האחרון. 

בחודש האחרון החלה הקורונה להתפשט במדינה ובמשרד הבריאות מסרו כי 343 ישראלים חזרו מדובאי עם תוצאות חיוביות לנגיף הקורונה. המשמעות היא שאחד מתוך כל 100 ישראלים שביקרו במדינה נדבק שם בנגיף.

נזכיר כי ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה אמש בדיון בוועדת החוקה על ההכרזה החדשה לבידוד השבים מחו"ל כי "אנחנו במגיפה מתפשטת עם יותר מהכפלה בחולים המאומתים, והמונשמים ובמקביל המגיפה מתפשטת גם בעולם במדינות שנחשבו ירוקות. כרגע אנחנו מטפלים בהתפרצות קרונה במטוס מדובאי, ברגעים אלו המטוס נמצא בתחקיר לאחר שחזר עם 14 חולים".

היא ציינה כי "הנתונים מראים שבבדיקות בכניסה נגלה 3% חולים מאומתים מהשבים מחו"ל והמשמעות עדיין גדולה. צריך להבין שזה לא שכשהבדיקה שלילית בכניסה זה פותר הכל, אלא של-97% נגלה אם הם חיוביים רק לאחר הנחיתה כשהם בארץ. כשמנקים את בדיקות הסקר לאוכלוסיות שונות אנחנו עומדים על 6% מאומתים ואנחנו רוצים להפסיק את הגברת התחלואה ע"י תחלואה מיובאת".

 

קורונה דובאי שרון אלרעי פרייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד