י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הנגיף בדרום אפריקה

בתי הכנסת נסגרו; הרב הראשי ומשפחתו נדבקו בקורונה

בעקבות הזינוק בתחלואה, כל מבני הדת בדרום אפריקה נסגרו על בריח, בעוד מתחמי המסחר והבילוי נותרו פתוחים ללא הגבלה | רבה הראשי של דרום קוריאה ומשפחתו מתמודדים בימים אלה בעצמם עם הנגיף

בתי הכנסת נסגרו; הרב הראשי ומשפחתו נדבקו בקורונה
בית הכנסת הסגור צילום: באדיבות המצלם

הרב ד"ר וורן זאב גולדשטיין, רבה הראשי של דרום אפריקה ובני משפחתו, נדבקו בנגיף קורונה לאחר ששבו מחופשה בקייפטאון. במקביל, בתי הכנסת נסגרו ברחבי המדינה עקב זינוק מדאיג במספר הנדבקים.

בעוד החנויות, התיאטרונים, בתי הקולנוע והמסעדות פתוחים ללא הגבלה, לצד פעילות התחבורה הציבורית, כל מבני הדת בדרום אפריקה סגורים לחלוטין, כולל בתי כנסת ולהבדיל, כנסיות ושאר בתי התיפלה.

הממשלה החליטה על סגירת מבנים דתיים, בעקבות העובדה שהשבוע הנוכחי הינו חגם של הגויים והחשש מפני האפריקאים שיחגגו בהמוניות וההדבקה תצא משליטה. בתי הספר ומקומות הלימוד עדיין לא שבו למסלול והלמידה עודנה מרחוק בלבד.

הממשלה קבעה כי כל מוסדות הדת יהיו סגורים בשבועיים הקרובים, אך ככל הנראה ההחלטה תוארך לשבועיים נוספים, כך מסתמן.

אחד מבני הקהילה ביוהנסבורג מתאר ל'בחדרי חרדים', כי המצב מאד רגיש עם הקורונה, ולכן הממשלה החליטה לסגור. "זה לא דווקא נגד יהודים או נגד הדת, גם כנסיות נסגרו לגמרי, מכיוון שבמקומות הללו יש חשש להדבקת יתר, כי אין באמת דרך לוודא ששומרים על ההנחיות". עם זאת לדבריו, "בבתי הכנסת כן אפשרי לוודא, כי הרבנים והגבאים יודעים לווסת ולחלק את המתפללים, אבל אי אפשר לעשות איפה ואיפה, אם יש החלטה על סגירת מבני דת, סוגרים הכל בלי לבדוק בכל בית כנסת או כנסייה", הוא מסביר.

תושב נוסף ביוהנסבורג אומר ל'בחדרי חרדים', כי המצב מתסכל מאוד: "אנחנו מבינים שצריך להילחם בנגיף ואנחנו משתפים פעולה עם הממשלה, אבל למה צפייה בסרט בקולנוע או הצגה בתיאטרון פחות מסוכנת מתפילה בבית הכנסת עם הגבלות קפדניות, כל החנויות פתוחות, זה נראה שהממשלה התלבשה על התחום שהכי קל לה, והיא הדת".

דרום אפריקה מתמודדת עם מעל מיליון נדבקים, וקרוב ל-30 אלף מתים מנגיף הקורונה, מאז פרוץ המגיפה במדינה.

הרב זאב גולדשטיין דרום אפריקה קורונה סגירת בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד