ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
טראמפ אישר לפרסם

סין הציעה תשלום לאפגניסטנים כדי שיתקפו את ארה"ב

בכירים בבית הלבן מדווחים כי סין הציעה לארגוני טרור באפגניסטן סכומי כסף גדולים תמורת תקיפת כוחות אמריקניים השוהים במדינה | ממשל טראמפ בחר להסיר את הסיווג הביטחוני סביב הנושא ככל הנראה משיקולי בחירות עתידיים

 סין הציעה תשלום לאפגניסטנים כדי שיתקפו את ארה"ב
צבא ארה"ב, אילוסטרציה צילום: pixabay

מלחמה חדשה בפתח? בכירים בבית הלבן אמרו לאתר "אקסיוס" כי סין הציעה לשלם לארגונים באפגניסטן על מנת שיתקפו את הכוחות האמריקניים במדינה. על פי הדיווח שעלה גם באתר CNN, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תודרך על כך, אולם עודכן שהדיווח לא אומת במאת האחוזים.

כאמור, בדיווחים הודגש כי מדובר במידע מודיעיני שטרם אושר והוגדר תחילה כמסווג, אך ממשל טראמפ בחר להסיר את הסיווג הביטחוני ולפרסם אותו בכל זאת, ככל הנראה על רקע עזיבת טראמפ את הבית הלבן וכוונתו להודיע על התמודדות בבחירות לנשיאות בשנת 2024. טראמפ כזכור הינו מגדולי מתנגדיה של סין.

מוקדם יותר השנה דווח כי רוסיה הציעה תשלום לחמושים באפגניסטן כדי שיהרגו חיילים אמריקנים. טראמפ נשאל על כך מספר פעמים אולם לא התייחס לכך בפומבי. עם זאת, מספר גורמי צבא בכירים אישרו את הדיווחים.

נציין כי במקביל נרשמת התחממות בין ארה"ב לאיראן על אדמת עיראק. עיראקים רבים חוששים מהתלקחות לאחר שאיראן נשבעה לנקום על חיסולו של קאסם סלימאני בינואר האחרון. החשש הגדול בעיראק, שפלגים בתוך כוחות הביטחון העירקיים עלולים לאיים על היציבות

"אנו חוששים שעיראק תהפוך לזירת קרב בין איראן לציונים וכי הדבר יפגע רק בעיראקים חפים מפשע", אמר נזאם שוק, עובד מדינה ממחוז ענבר בעירק. "אנו חוששים שאיראן תגיב, אמריקה תגיב ואז נחזור לנקודת ההתחלה, כמו בשנת 2006, כאשר היו מתחים עדתיים ורבים נהרגו". את הדברים אמר נזאם לתקשורת הגרמנית.

"אף אחד לא חושב שתהיה מלחמה מוחלטת אבל יש עירקים שמאמינים שטראמפ רוצה לפגוע באיראנים - או בבעלי בריתם בתוך עיראק בשבועות האחרונים לתקופת כהונתו", אומר חוסאם צווין, פעיל חברתי מדרום מחוז נג'ף. "אנחנו מודאגים מתגובות אמריקאיות".

סין ארה"ב דונלד טראמפ איראן אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד