כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"נחרד מהיהירות שלו"

הסנאטור מאשים: הד"ר שיקר לגבי נגיף הקורונה

הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו מאשים את ד"ר פאוצ'י ששיקר לגבי נגיף הקורונה כדי לתמרן את ההתנהגות של האזרחים | "הודה כי שיקר באופן סלקטיבי לציבור האמריקני על נגיף הקורונה"

הסנאטור מאשים: הד"ר שיקר לגבי נגיף הקורונה
מרקו רוביו מתחסן צילום: מתוך הטוויטר שלו

הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו מאשים את ד"ר אנתוני פאוצ'י כי שיקר לציבור האמריקאי בכל הנוגע לנגיף הקורונה ודרך התמודדות עמו.

"בגלל האובססיה של תקשורת שלנו כלפי הנשיא טראמפ, מעטים שמו לב לראיון חשוב שהעניק ד"ר אנתוני פאוצ'י בשבוע שעבר, בו הודה כי שיקר באופן סלקטיבי לציבור האמריקני על נגיף הקורונה ומה נחוץ למאמץ הלאומי שלנו להתאוששות". כך מאשים מרקו רוביו חבר המפלגה הרפובליקנית, המכהן כסנאטור מטעם מדינת פלורידה, מאז ינואר 2011.

"הסיפור הוא פשוט", כתב רוביו בטור דעה באתר 'פוקס ניוז', "במשך רוב השנה, ד"ר פאוצ'י ומדענים אחרים במוסד לבריאות הציבור שלנו אמרו לאמריקנים שכ-60 עד 70 אחוזים מהאומה יזדקקו לחיסון על מנת שנגיע לחסינות העדר ויהפוך את נגיף ללא רלוונטי".

'אך בשיחה עם ה'ניו יורק טיימס' ד"ר פאוצ'י הודה כי הוא מאמין שהמספר האמיתי הוא למעשה גבוה משמעותית - אולי 75 עד 90 אחוז - והוא סירב להיות גלוי בנושא מכיוון שהוא הרגיש שהמדינה לא מוכנה לשמוע את זה. רק עכשיו הוא אמר שהוא מרגיש שיש לו את החופש "לדחוף את זה קצת" מבלי להרתיע את האומה".

הסנאטור מרקו רוביו מתחסן לנגיף.

רוביו כתב עוד: "אני בטוח שד"ר פאוצ'י - מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות - קיבל את ההחלטה להטעות אך ורק עם כוונות טובות. עם זאת, בואו נהיה ברורים מה הוא עשה: הוא שיקר לעם האמריקני כדי לתמרן את התנהגותם".


"מגיע לעם האמריקני את האמת, מגיע לנו דין וחשבון. כאשר נבחרי ציבור מקבלים החלטות, הציבור יכול להטיל עליהם אחריות. אך כאשר פקידי בריאות הציבור בעלי ניסיון ומנהיגות של עשרות שנים במוסדות האומה שלנו מקצרים את התהליך המדיני ומקבלים את ההחלטות בעצמם, הם שוללים מהעם האמריקני את אותה הזדמנות לדעת מה באמת קורה".

רוביו טען כי ההחלטות היו מבולבלות: "כפי שקרה עם מגפת הקורונה הדברים לעולם לא היו ברורים. לדוגמא, כבר בתחילת המגפה נשאלה השאלה האם לבישת מסכה יכולה להיות כלי יעיל להפסקת ההתפשטות, בחודש מרץ אמר ד"ר פאוצ'י כי אין שום סיבה להסתובב עם מסכה והזהיר כי יש השלכות ללבוש אותם, ההנחיה ההיא הייתה מבולבלת באותה תקופה והיא הפכה במהרה לפוליטית".

"אני לא מטיל ספק במניעים של ד"ר פאוצ'י - אני סומך על כך שהם אצילים - אבל אני נחרד מהיהירות שלו. אם הוא רוצה להנהיג את האומה, עליו להתמודד על תפקיד בממשל, אחרת, עליו לתת לנו מידע שקוף של המדע, ולא נתוני סקרים, ולתת לכולנו - קובעי המדיניות והעם האמריקני שבחר בהם - לעשות את עבודתנו".

סנאטור חיסון לקורונה קורונה מרקו רוביו ד"ר אנתוני פאוצ'י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד