ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"אתחסן כשיגיע תורי"

מרקל: "זו השנה הקשה ביותר בכל שנות כהונתי"

שנת 2020 תיחרט בהיסטוריה כמי שטלטלה את העולם כולו והציבה אותו חסר אונים אל מול נגיף קטלני ומדבק | נשיאת גרמניה נשאה נאום לרגל סוף השנה והודתה כי הייתה זו השנה הקשה ביותר עבורה 

מרקל: "זו השנה הקשה ביותר בכל שנות כהונתי"
שגרת קורונה בגרמניה צילום: Unsplash

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, נשאה אמש נאום לאומה הגרמנית לרגל סיומה של השנה האזרחית ותחילת שנת 2021 ובו התייחסה למכחישי הקורונה להם קראה "ציניים ואכזריים". היא ציינה כי היא תתחסן בהגיע תורה וכי שנת 2020 הייתה השנה הקשה ביותר בכל שנות כהונתה.

"שנת 2020 הייתה ללא ספק הקשה ביותר בכל 15 שנות כהונתי, אך תחילת החיסונים הופכת את 2021 לשנה של תקווה", אמרה מרקל שזו תהיה שנתה האחרונה בתפקיד.

היא תקפה את מכחישי המגפה ואמרה כי "כשאנשים חסרי תקווה מכחישים את הנגיף, אפשר רק לדמיין מה זה עושה לאלה שאיבדו את יקיריהם או שנאלצו להיאבק בהשלכות המחלה. תיאוריות קונספירציה אינן רק שקריות ומסוכנות, אלא גם ציניות ואכזריות". היא הוסיפה וציינה כי "אני אתחסן כשיגיע תורי".

נזכיר כי האתר הגרמני 'הבילד' קרא לישראל "שיאנית העולם" בחיסונים נגד קורונה ותהה "מדוע ישראל מצליחה לחסן הרבה יותר מהר מאתנו?". האתר דיווח כי בגרמניה כולה חוסנו עד כה 21 אלף בני אדם והציג משאיות קירור המכילות ארגז בודד של חיסונים, ומנה את "חמש השגיאות המרכזיות בנוגע להזמנת חיסונים של גרמניה".

גם העיתון "די ולט" הצטרף לביקורת וטען כי "בעוד בגרמניה אנחנו צריכים לחכות חודשים עד לחיסון, ישראל עברה לקצב טורבו". גרמניה שאוכלוסייתה גדולה פי 9 משל ישראל צפויה לקבל כ-3-4 מיליון מנות חיסון לקורונה משותפות פייזר-ביונטק עד סוף ינואר. זאת, בהשוואה לקרוב ל-5 מיליון מנות שיתקבלו בישראל עד תאריך זה ורובן כבר סופקו.

גרמניה קורונה חיסון לקורונה אנגלה מרקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד