י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שלל גזרות

צה"ל מסכם שנה: כמה מטרות הותקפו בעזה וכמה רקטות יורטו

במהלך השנה החולפת, פעלו כוחות צה"ל בגזרות רבות - בגבולות ישראל ועל פי פרסומים זרים גם רחוק מהן | ביהודה ושומרון נרשמה התייצבות מבחינת אירועי הטרור נגד יהודים, ובגזרת רצועת עזה יורטו 80 רקטות ששוגרו לעבר ישראל | כל הנתונים

צה"ל מסכם שנה: כמה מטרות הותקפו בעזה וכמה רקטות יורטו
אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

שנת 2020 המסתיימת היום (חמישי) בחצות, הייתה שנה בה התמודדו במערכת הביטחון ובצה"ל עם שורה של אתגרים ביטחוניים בשלל גזרות בסביבה הקרובה יותר לישראל, אך גם זאת שפחות. בצה"ל מפרסמים היום את נתוני פעילות הצבא במהלך השנה האחרונה, מהם עולה כי שנת 2020 היא מהבטוחות שידעה מדינת ישראל.

במהלך השנה האחרונה, כך עולה מנתוני צה"ל, בוצעו 176 שיגורים לעבר שטח מדינת ישראל, מתוכם 90 לעבר שטח פתוח, כאשר 80 רקטות יורטו, מה שמהווה כ-93% מסך השיגורים לשטח בנוי. 38 ניסיונות חציית גבול שסוכלו על ידי כוחותינו, ומנהרת טרור אחת נחשפה. המנהרה נחפרה על ידי ארגון הטרור חמאס משטח הרצועה וחצתה לשטח ישראל. כ-300 מטרות הותקפו בגזרת רצועת עזה.

צילום: דו"צ

גם ברחבי יהודה ושומרון, פעלו כוחות צה"ל במטרה לסכל ולמנוע אירועי טרור נגד יהודים. מהנתונים עולה כי בשנת 2020 אירעו 1,500 מקרים של ידויי אבנים, עלייה קלה ביחס לשנה שעברה. יחד עם זאת, ביחס לשנים שקדמו לה, מדובר בירידה משמעותית. כך לדוגמא, בשנת 2020 התרחשו 229 מקרים של השלכת בקבוקי תבערה לעבר ישראלים, לעומת 290 בשנת 2019. בשנת 2018, נרשמו 990 השלכות בקבוקי תבערה.

בגזרה הצפונית, נרשמו בשנה החולפת 2 ניסיונות של חיזבאללה להוציא פיגוע לעבר חיילי צה"ל, אשר סוכלו במהלך היערכות מבצעית בגבול לבנון. עשרה ניסיונות חציית גדר מלבנון לישראל סוכלו על ידי כוחותינו. בחזית סוריה הותקפו כ-50 מטרות, ושתי זירות מטענים נחשפו. חוליית מחבלים אחת סוכלה בגבול סוריה. ניסיון פיגוע אחד של חוליית חיזבאללה סוכל.

צילום: דו"צ

חיל האוויר ביצע השנה 1,400 גיחות מבצעיות במערך הקרב. מעל 400 גיחות מבצעיות במערך המסוקים, מתוכן 125 שבמהלכן חולצו ופונו פצועים ומעל 1,000 גיחות מבצעיות במערך התובלה. חיל האוויר קיים עשרה תרגילים בין לאומיים בארץ ובחו"ל, ביניהם לראשונה תרגיל על אדמת גרמניה, במסגרתו בוצע מטס שעבר מעל מחנה הריכוז דכאו. - היעד הרחוק ביותר אליו הגיע חיל האוויר וניתן לפרסום היה הודו, כחלק ממבצע אספקת ציוד רפואי למאבק בנגיף קורונה.

גם במערך הסייבר נאלצו השנה בצה"ל לפעול ביתר שאת. המרכז לניטור ספקטרום ביצע מאות פעילויות מבצעיות על מנת לשמור על העליונות הספקטריאלית של צה"ל. גדוד לוחמת הספקטרום ביצע מאות שיבושים להפלת רחפני אויב. כ- 60 לוחמי ולוחמות ספקטרום הוכשרו, כמו כן הוכשרו 18 חוקרים. - עשרות סיכולי תקיפה בוצעו על ידי מגני סייבר בחטיבת ההגנה. 100 מגני סייבר הוכשרו השנה, ו-100 נוספים הוכשרו במקצועות השונים של יחידת מרכז צופן וביטחון.

צילום: דו"צ

צה"ל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד