י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התקהלות מתחת למים

תיעוד מרהיב: הדג הגדול ביותר בעולם פגש בארבעה דולפינים • צפו

בתיעוד ממפרץ אילת נצפו היום (חמישי) ארבעה דולפינים במפגש מיוחד, עם כריש הלוויתן המפגש המיוחד חזר על עצמו במשך ארבעה ימים ברציפות מאז תחילת הסגר • צפו בתיעוד המרהיב

תיעוד מרהיב: הדג הגדול ביותר בעולם פגש בארבעה דולפינים • צפו
כריש הלוויתן והדולפינים שנצפו צילום: אדוות גל

שבוע ראשון לסגר ואנשי ריף הדולפינים יחד עם פקחי רט"ג זכו לתיעוד מפגש מרהיב ומיוחד של כריש לווייתני, הדולפינה הבודדת שמגיעה לביקור במפרץ וארבעת דולפיני הריף.

כריש הלוויתן והדולפינים שנצפו. קרדיט: אדוות גל

מדובר בערכי טבע מוגנים הנמצאים במפרץ איילת אך השבוע הם נפגשו יחד מתחת למים במשך ארבעה ימים רצופים בריף הדולפינים. לא ברור האם הסיבה להגעתו של הכריש הלוויתני לאיזור הריף יום אחרי יום קשורה להיעדר המבקרים בריף.

כריש לוויתן הנו הדג הגדול ביותר בעולם ואינו נחשב למסוכן לאדם. הפרט הגדול ביותר שנתפס אי פעם ונמדד בצורה מדויקת היה באורך של 12.65 מטר ובמשקל של מעל 21.5 טון. טענות לגבי פרטים גדולים יותר שנצפו אינן מבוססות מבחינה מדעית.

למרות גודלו, כריש זה אינו נחשב למסוכן לבני אדם, וצוללים רבים נוהגים ללוותו ואף להיצמד אליו תוך כדי תנועה. הכריש הלווייתני נצפה לעתים קרובות בפיליפינים, בחופי תאילנד, באיים המלדיביים, במערב אוסטרליה, באיי גלאפגוס ואף בים-סוף. הכריש הלווייתני ניצוד לעיתים כחלק מדיג מסחרי או חובבני, לרוב במקומות בהם הוא מתקבץ באופן עונתי. גודל האוכלוסייה נמצא כיום בירידה, ומצב השימור שלו מוגדר כיום על ידי ה-IUCN כמין בסכנת הכחדה.

עומרי עומסי פקח רשות הטבע והגנים: ״מדובר בערך טבע מוגן. כריש הלוויתן הוגדר גם בספר האדום של IUCN – האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע ומשאבי הטבע, כמין בסכנת הכחדה, כלומר, בסיכון משמעותי להכחדת המין מהטבע. אין להתקרב אליו יתר על המידה ואין להפריע לו במסלולו.״

 

רשות הטבע והגנים להקת דולפינים אילת כריש לוויתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד