י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לקראת הבחירות

רה"מ הפלסטיני לאיחוד האירופי: הפצירו במתנחלים לעזוב

הבחירות בישראל קרובות מתמיד וברשות הפלסטינית מנצלים את ההזדמנות להפציר במתנחלים המחזיקים בדרכון אירופי לצאת מהשטחים לאלתר כמו להחרים את אוניברסיטת אריאל ולסמן סחורות המיוצרות בהתנחלויות

רה"מ הפלסטיני לאיחוד האירופי: הפצירו במתנחלים לעזוב
אילוסטרציה. (למצולמים אין קשר לכתבה) צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד שתאייה קורא למדינות אירופה להפציר במתנחלים המחזיקים בדרכון אירופי לצאת מהשטחים לאלתר, ולשגרירויות האירופיות בישראל להפסיק לתת להם שירותים קונסולריים.

בראיון לטלוויזיה הפלסטינית קרא שתאייה לאוניברסיטאות בעולם להחרים את אוניברסיטת אריאל ולסמן סחורות המיוצרות בהתנחלויות. "ביקשנו ממדינות אירופיות לדרוש ממתנחלים שהם אזרחיה לעזוב את האדמה הפלסטינית, אך הנושא טרם הבשיל והשיח עמן נמשך", אמר.

שתאייה קרא לציבור הפלסטיני שלא לאמץ את הרעיון שישראל מנסה לטעת בו כאילו שטחי C המהווים את רוב השטח בגדה ובו ממוקמות ההתנחלויות שייכים לה ולא לפלסטינים. הוא ציין כי יש אגף במשרדו שאחראי לגייס מימון בינלאומי לטובת פיתוח שטחי סי וחיזוק האוכלוסייה הפלסטינית שם, בסיוע מדינות אירופיות. כך דווח גל ברגר בכאן 11.

שתאייה התייחס לבחירות הקרובות בישראל ואמר כי "כל המפלגות הישראליות מסכימות ביניהן בנושא הפלסטיני ותומכות בהגברת ההתנחלויות. גדעון סער מדבר בצורה יותר ימנית מנתניהו וגם שר הביטחון הנוכחי (גנץ) מדבר על ההתנחלויות. אם הקהילה הבינלאומית רוצה לשמר את פתרון שתי המדינות, המבחן האמיתי שלה יהיה אם תילחם בהתנחלויות", דברי ראש הממשלה הפלסטיני.

מתנחלים הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד