י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ימים מתוחים

דיווח ערבי: ישראל וסעודיה דוחפים את טראמפ לפעול נגד איראן

העיתון הבינערבי "דאר אל-חיאת" מדווח הבוקר על מאמץ ישראלי – סעודי שכולל פגישות תיאום בין גורמי צבא במטרה לגרור את ארצות הברית בימיו האחרונים של טראמפ בבית הלבן למהלך צבאי נגד איראן

דיווח ערבי: ישראל וסעודיה דוחפים את טראמפ לפעול נגד איראן
אזרחים באיראן צילום: unsplash

רגע לפני עזיבתו את הבית הלבן, מופעל לחץ על הנשיא טראמפ לפעול נגד איראן. על פי דיווח בעיתון ערבי שהסתמך על גורמים אמריקניים "יודעי דבר" שטענו כי המטרה של אותו מאמץ ישראלי - סעודי היא לסכל באמצעות פעולה צבאית אמריקנית כל אפשרות להחיות מחדש את הסכם הגרעין עם איראן בעידן ביידן.

אותם גורמים אף דיווחו על פגישות בשבועות האחרונים בין גורמי צבא ישראליים לגורמי צבא סעודיים בעיר ניום בצפון מערב הממלכה.

לדברי אותם גורמים אמריקניים, מי שאינה שותפה לאותו מאמץ היא האמירויות שאיננה מעוניינת בהסלמה עם איראן. כך מדווח רועי קייס מומחה לעולם הערבי ב'כאן 11'.

הדיווח הנוכחי מגיע לאחר דיווחים כי מקורות מדיניים בעיראק אמרו לערוץ אל ג'זירה כי האיראנים אמרו לאנשי המשלחת העיראקית המבקרת באיראן, כי ישנה החלטה איראנית לא להסלים את המצב באזור.

המשלחת העיראקית הגיעה לפני יומיים לטהרן כשהיא נושאת מסרים מראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-כאזמי, בראשה עומד ראש לשכתו של האחרון אבו-ג'יהאד אל-האשמי. המשלחת העיראקית המגיעה לטהרן ברקע המצב המתוח בין השלטונות בבגדאד למיליציות הפרו-איראניות הפועלות במדינה. אלה, הגבירו בעת האחרונה את המתקפות לעבר מטרות אמריקניות בשטחה של עיראק.

איראן ארה''ב תקיפה דונאלד טראמפ סעודיה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד