י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"ראוי לפרס נובל"

יועץ המלך: מרגיש בטוח לחבוש כיפה בבחריין יותר מאירופה

"המלך הוא הקול הבולט ביותר של סובלנות ומתינות באזור וראוי לפרס נובל לשלום יחד עם נתניהו" כך אומר הרב מארק שנייר, שמונה בשנה שעברה ליועץ מיוחד למלך בחריין, לתקשורת הערבית

יועץ המלך: מרגיש בטוח לחבוש כיפה בבחריין יותר מאירופה
הרב מארק שנייר עם מלך בחריין צילום: באדיבות המצלם

בסוף השנה שעברה מונה הרב שנייר לתפקיד "יועץ מיוחד" של מלך בחריין, חמד בן עיסא אאל ח'ליפה. בתפקידו זה, קיבל הרב שנייר משימה לסייע למרכז הגלובלי לדו-קיום על שם המלך חמד במנאמה, וכחלק מכך גם לדאוג לטיפוח ושימור הקהילה היהודית הקטנה במדינה.

הרב מארק שנייר, הקים ומנהל קהילה יהודית בהמפטונס בארה"ב, משתתף באופן תדיר כחבר רשמי ומן המניין של משלחות הממשל מבחריין ומוכר במסדרונות שלטונות מדינות המפרץ.

כיום ישנה קהילה יהודית מוכרת גם בבחריין, המונה 37 יהודים בסך הכל. יש להם בית כנסת שלא מתפקד באופן שוטף: "מלך בחריין והחצר המלכותית ביקשו ממני לסייע להם, ואחד מתפקידיי כרגע זה לעזור לבנות חיים יהודיים בבחריין", אמר הרב שנייר בעבר ל"בחדרי חרדים".

כעת דבריו מקבלים משנה תוקף, הרב שנייר - שביקר בבחריין לפני מספר שבועות כדי להקים שותפות באזור בין חברת תיירות אמריקאית לבין חברת תיירות בחריין, כדי שבחריין תהיה יעד תיירותי לביקור יהודי אמריקה לפני שהם נוסעים לישראל.

הרב שנייר ציין כי בחריין פועלת לחיזוק התשתית המתאימה למשיכת יהודי אמריקה לביקור בחריין, במיוחד על ידי הפעלת קו הטיסה ניו יורק - בחריין. "יש לנו יוזמה לעודד את יהודי אמריקה לבקר בבחריין ובאזור", אמר הרב לאתר Alayam.

הרב אמר כי, "כעת, בהתאם להסכמי אברהם, יש הזדמנות נהדרת לתיירות יהודית, וכאן אני לא מדבר על ישראלים, אלא על יהודים אמריקאים. ענף התיירות של יהודי אמריקה הוא ענף של מיליארדי דולרים, והם לא יגיעו לכאן לחופשות בלבד, אלא בחיפוש אחר אפשרויות כלכליות והשקעות. תהיה תועלת הדדית עצומה לממלכת בחריין וליהודי ארצות הברית".

אך הרב הדגיש שכדי שזה יקרה חייבים לוודא שיש ליהודים אפשרות להתפלל ולאכול אוכל כשר, מהלך שהקהילה היהודית במקום עובדת עליו במלוא המרץ.

יועץ המלך אמר כי "אין ספק שהוד מלכותו המלך חמאד בן איסה אל כליפה, כבוד השייח' מוחמד בן זייד, וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ראויים לפרס נובל לשלום".

"אמרתי את זה פעמים רבות. אני מרגיש נוח יותר לחבוש את הכיפה שלי בבחריין מאשר במדינה אירופית. אני מרגיש יותר בנוח בסביבה מוסלמית בחברה מוסלמית. היסטורית הבעיות שלנו היו עם הכנסייה ולא עם האיסלאם".

הרב שיינר בחריין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד