י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חובה להיות מבוטח

ביטוח חובה הוא חובה, אך האם הוא מספיק?

ביטוח חובה הוא אכן ביטוח חשוב שמבטיח שכל אדם שנפגע בתאונת דרכים יהיה זכאי לטיפול רפואי ראוי מבלי לשלם עליו - אך הוא לא מספיק. כל נהג שהיה מעורב בתאונה, יודע שישנן הוצאות נוספות שיכולות להיות גדולות מאוד

ביטוח חובה הוא חובה, אך האם הוא מספיק?
ביטוח צילום: freepik

אנחנו יודעים שביטוח חובה הוא - טוב, חובה -  ונהיגה בלעדיו משמעותה עבירה על החוק. יש בזה היגיון מסוים: מטרת הביטוח לכסות את נזקי הגוף שלנו במידה ועברנו תאונה. כלומר, כל עוד נפגענו בתאונת דרכים, וזה לא משנה מי אשם ומי גרם לתאונה, אנחנו זכאים לפיצוי ולכיסוי הוצאות רפואיות הניתנים על ידי חברת הביטוח.

ביטוח חובה הוא אכן ביטוח חשוב שמבטיח שכל אדם שנפגע בתאונת דרכים יהיה זכאי לטיפול רפואי ראוי מבלי לשלם עליו - אך הוא לא מספיק. כל נהג שהיה מעורב בתאונה, יודע שישנן הוצאות נוספות שיכולות להיות גדולות מאוד - למשל, מה קורה אם גרמתם נזק כבד לרכב של אדם אחר? ומה תעשו אם גנבו לכם את הרכב, או שהוא נשרף מכל סיבה שהיא? במקרים מהסוג הזה, חשוב לשקול את שני הביטוחים המצטרפים אל ביטוח החובה - ביטוח מקיף וביטוח צד ג'.

ביטוח רכב צד ג'

אם גרמתם לתאונה ופגעתם ברכב של צד ג', הוא יכול לתבוע אתכם, ואתם תאלצו לשלם את הנזקים שגרמתם לרכב - הוצאות שיכולות להיות גבוהות מאוד ולהגיע גם למאות אלפי שקלים (חשבו על זה, מה אם תפגעו ברכב יוקרה, למשל?). 

עבור מצבים כאלו קיים ביטוח צד ג' - ביטוח שמספק כיסוי לנזקים שאנחנו עלולים לגרום לרכב ולרכוש של צד שלישי. הביטוח הזה מכסה את התשלומים שנידרש לתת לצד ג', מגרירת הרכב שלו, דרך ההשתתפות העצמית ועד הוצאות משפטיות, והוא נחשב לביטוח מומלץ מאוד.

ביטוח רכב מקיף

הביטוח השלישי שחשוב להכיר הוא ביטוח מקיף. ביטוח זה מכסה את כל הנזקים שעלולים להיגרם לרכב של צד ג', ולרכב שלנו - בין אם הוא נגנב, הושחת, עבר תאונה, נקלע לשריפה או לאסון טבע ועוד. זהו הביטוח המאפשר לנו שקט נפשי מקסימלי בידיעה שלא משנה מה יקרה, אנחנו מכוסים. כמובן, הוא גם הביטוח היקר ביותר.

איזה ביטוח להוסיף לביטוח החובה?

ביטוחי רכב כמו מקיף או צד ג' אמנם לא מעוגנים בחוק ורכישתם נתונה לשיקול דעתכם, אבל הם מהותיים - בלעדיהם אנחנו חשופים להוצאות גבוהות, והם אלו שמאפשרים לנו להיות עם ראש שקט על הכביש.

אז איך בוחרים את הביטוח הנכון לנו? לרוב, ההיגיון הוא כזה: אם הרכב ישן, זול, ולא צפויות לו עוד שנים רבות על הכביש, אפשר להסתפק בביטוח לצד ג' (הביטוח המקיף יהיה יקר מאוד עבור רכב ישן, ולא משתלם). לעומת זאת, אם מדובר על רכב חדש ויוקרתי, אל תוותרו על הביטוח המקיף, שיגן עליכם גם מפני גניבה ויספק כיסוי עבור כל תיקון.

ביטוח מקיף או צד ג' הם ביטוחים חשובים, ואסור להתעצל לעשות אותם כדי לשמור על ראש שקט ולהימנע מהוצאות גבוהות. בחברות הביטוח ניתן להצטרף לביטוח רכב בתהליך דיגיטלי קצרצר, או לדבר עם סוכן הביטוח.

ביטוח חובה ביטוחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד