י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המאבקים באגודת ישראל

הח"כים פרוש ואייכלר הודיעו ל'דגל': תתייחסו אלינו כסיעה נפרדת

המשבר בסיעת אגודת ישראל עולה לפני השטח ככל שתאריך הבחירות קרב. הח"כים פרוש ואייכלר יוזמים מהלך מול היו"ר ליצמן ומודיעים באופן רשמי לח"כ גפני כי כל תיאום בין הסיעה הליטאית לחסידית, חייב להיעשות מולם ולא רק מול ליצמן | המרד של ציר 'שלומי אמונים' - בעלזא

הח"כים פרוש ואייכלר הודיעו ל'דגל': תתייחסו אלינו כסיעה נפרדת
יעקב ליצמן/מאיר פרוש צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90

הפיצול בתוך סיעת אגודת ישראל הופך למעשי: בעקבות חילוקי דעות בנוגע להרכב הרשימה הבאה, וכפי שחשפנו כאן ב'בחדרי חרדים' עולה טענה כי יש להמשיך את חלוקת התפקידים כפי שהייתה בקדנציה הקודמת ולא לתת זכות ראשונה לאגודה בבחירת התפקיד - ציר פרוש אייכלר מודיעים על פיצול בסיעה החסידית.

היום (חמישי) שיגרו פרוש ואייכלר מכתב אל חה"כ משה גפני בו הבהירו כי סיכום בינו לבין יו"ר אגודת ישראל השר יעקב ליצמן לא יספיק וכי עליו לסכם כל דבר גם מולם. המהלך של צמד הח"כים של אגודה בגלל העובדה שליצמן מתעלם מהשניים תקופה ממושכת.

"בימים האחרונים ישנן שמועות שמתקיימות שיחות - כנהוג לפני כל מערכת בחירות - לבצע שינויים בהסכם שנחתם בין אגודת ישראל לדגל התורה לפני הבחירות לכנסת ה-23 ושאף מתייחס לכנסת ה-24", נכתב במכתב ששיגרו אל גפני.

חברי הכנסת של אגודה מודיעים לגפני שכל מהלך מחייב תיאום מולם: "היות ובעבר היינו שותפים לדיונים ולהחלטות, הננו להודיעך, שהחל מהיום, כל סיכום או הסכם, לרבות תיאום עמדות פנימי ו/או כלפי כל גורם חיצוני, המצריך תאום בין סיעות אגודת ישראל ודגל התורה, מחייב תאום גם עם הח"מ- נציגי רשימת אגודת ישראל בכנסת".

"משמעות המכתב הוא שלליצמן אין סמכות לתאם או ליצור מהלכים בשם אגודת ישראל, ללא הסכמת ציר שלומי אמונים ובעלזא", נמסר מהשניים.

המהלך עלול להשפיע גם על סיכומים במהלך הרכבת הממשלה והדיון בשלב ההמלצות בבית הנשיא.

בדגל התורה מגיעים להודעת פרוש ואייכלר ומוסרים: "אנו לא מתערבים בנעשה באגודת ישראל". בדגל מכחישים, "לא עמדנו בפני סיכום כלשהוא", והם מתחייבים, "לכשיהיה סיכום כפי שמקובל עד היום עם כולם, נודיע על כך בע"ה".

יעקב ליצמן אגודת ישראל ישראל אייכלר מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד