י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
רץ לעברו עם נשק

מבוכה בצה"ל: חיילים מנעו את כניסתו לבסיס של סגן הרמטכ"ל המיועד

תקרית חריגה בצה"ל: בדרכו לתרגיל צבאי ברמת הגולן, עיכבו חיילים את סגן הרמטכ"ל המיועד ומפקד פיקוד הדרום האלוף הרצי הלוי בבסיס חיל האוויר בחצרים | במקום התפתח עימות בין האלוף ללוחמים ואחד הקצינים רץ לעברו עם נשק | האירוע הסתיים בעקבות התערבות הדרג הבכיר בבסיס | צה"ל: "הופקו הלקחים הנדרשים"

מבוכה בצה"ל: חיילים מנעו את כניסתו לבסיס של סגן הרמטכ"ל המיועד
האלוף הרצי הלוי צילום: פלאש 90

סגן הרמטכ"ל המיועד ומפקד פיקוד הדרום האלוף הרצי הלוי, נקלע השבוע לעימות עם חיילים בבסיס חיל האוויר בחצרים, לאחר שהלוחמים לא אפשרו את כניסתו לבסיס, כך דווח היום (חמישי) ב'כאן חדשות'.

האירוע התרחש ביום שלישי השבוע, בזמן שהלוי עשה את דרכו לתרגיל לילה של חטיבת גבעתי ברמת הגולן. הלוי היה אמור להמריא עם מסוק מבסיס חצרים לעבר התרגיל בגולן, אך בעקבות אי-הבנה החיילים מנעו את כניסתו, ובמקום התפתח עימות של ממש.

במהלך האירוע, כך על פי הפרסום ב'כאן', הכריזו החיילים בבסיס על 'נוהל חדירה', ואחד הקצינים אף רץ לעבר האלוף עם נשק בידו, מחשש כי מדובר באירוע ביטחוני. בתגובה, אמר הלוי לקצין: "תוריד את הנשק או שאקשור לך את הידיים".

בצה"ל מתחקרים את המקרה, אך על פי הפרסום היום, האירוע החריג התרחש למרות שהלוי הציג בפני החיילים את התעודה הצה"לית. אלא, ששני קצינים שהיו יחד עמו לא נשאו עליהם תעודת זהות, מה שהעלה את חשדם של החיילים.

לאחר דין ודברים, הוכנס הלוי מהשער הראשי של הבסיס לעבר כשהוא עושה את דרכו לעבר המסוק. אלא, שבעקבות 'נוהל החדירה' שהוכרז, חיילת בשער הפנימי שוב מנעה את התקדמותו. הלוי שהחל לזעום, לקח את מכשיר הקשר שהיה על השולחן וניסה לדבר עם החמ"ל.

רק לאחר התערבות הדרג הבכיר בבסיס וזיהוי שנעשה לאלוף, הסתיימה הסאגה, הלוי הוכנס פנימה וירדה רמת הדריכות.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: כניסתו של מפקד פיקוד הדרום לבסיס חצרים בדרכו לטיסה לתרגיל ברמת הגולן, תואמה ואושרה מראש. החיילים בשער סירבו להכניסו לבסיס על אף שהזדהה במספר דרכים ועכבו אותו למשך זמן ממושך, מכיוון שהיו עמו ברכב קצינים נוספים אשר חלקם לא נשאו תעודות מזהות. אמש הציג מפקד בסיס חצרים את התחקיר למפקד הפיקוד והופקו הלקחים הנדרשים.

הרצי הלוי חיל האוויר בסיס צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד